Bezoekje no. 1! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Bezoekje no. 1! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Bezoekje no. 1!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Tjemig, er is zoveel gebeurd sinds mijn laatste verhaal, so be prepared for a loooot of words... :)

Op donderdag 25 februari kwamen Willem en Dita (Vincent z’n ouders) bij ons op bezoek! Ze kwamen ’s avonds aan dus we konden ze samen gaan ophalen van het vliegveld. Toen hebben we ze meteen naar hun appartement gebracht, want ze waren natuurlijk erg moe van de lange vliegreis. Grappig detail: toen ze uit het vliegtuig waren gestapt dacht Willem dat de hete lucht van de motoren van het vliegtuig afkwam. Maar nee, het was gewoon de temperatuur hier :D

De volgende dag moest ik natuurlijk gewoon werken :( Maar ik had aan het begin van de week al extra veel uren gemaakt, zodat ik een lange lunchpauze kon nemen, en ook om 16:00 kon stoppen. Tussen de middag hebben we dus even met z’n vieren op een terrasje geluncht.
’s Avonds gingen we naar Wim Jan en Urmi, die ons uitgenodigd hadden voor een hapje en een drankje. Ronald en Astrid waren daar ook, dus het was een gezellig boel. Ronald is een neef van Wim Jan, en dus ook van mijn moeder. Samen met zijn vrouw komt hij sinds een paar jaar elk jaar 2 weken op vakantie naar Curacao. Normaal gesproken zie ik hem nooit, ik had hem ook al een paar jaar niet meer gezien. Dus het was wel grappig om dan juist hier bij elkaar te zitten.

Zaterdags gingen we op weg naar Playa Lagun, dat in het noordwesten van het eiland ligt. Maar toen we onderweg waren werd Vincent gebeld voor een sollicitatiegesprek! Eerder die week had hij gesolliciteerd voor een functie als verkoop- en marketingmedewerker bij een bedrijf dat tropische planten verkoopt, en nu belde de eigenaar op of hij even kon langskomen voor een gesprek. Dus we hebben meteen rechtsomkeert gemaakt en zijn daarheen gesjeesd. Terwijl Vincent op gesprek was ben ik met Willem en Dita een rondje door “de dierentuin” van Curaçao gelopen, wat ernaast was. Deze was gratis, en stelde ook niet zoveel voor. Het was allemaal een beetje vervallen en er liep ook geen kip, op een paar toeristen met kleine kinderen na. Veel dierenverblijven waren leeg; er waren alleen een paar apen, flamingo’s en tropische vogels. Er was ook in geen velden of wegen een verzorger ofzo te bekennen, dus ik heb er zo mijn vraagtekens bij. Zielig hoor voor die beestjes.
Uiteindelijk kwam Vincent na zo’n 3 kwartier aangelopen en ja hoor, aangenomen! Jeej!
Hij werkt nu dus bij Exotische Tuinen N.V., een palmbomen- en tropische planten/bloemen kwekerij. Hij zit bij de kwekerij op kantoor, en als er klanten langskomen moet hij die te woord staan en rondleiden door de kwekerij. Verder moet de website vernieuwd worden en wil de eigenaar ervoor zorgen dat er meer directe verkoop van palmbomen komt, i.p.v. de grote projecten die hij nu voornamelijk doet. Dus nu is het de bedoeling dat Vincent advertenties in kranten gaat zetten om dit te promoten (voor wie het leuk vindt: www.exotischetuinen.com).
Nougoed, back to the beach :) Bij Playa Lagun scheen je erg mooi te kunnen snorkelen en er worden ook vaak zeeschildpadden gespot! Helaas was dat laatste ons niet gegunt, maar voor de rest hebben we wel weer van het mooie onderwaterleven mogen genieten.

Zondagochtend hebben we een bezoekje gebracht aan het Sea Aquarium. Opzich stelt dit niet heel veel voor, beetje dolfinarium-achtig maar dan kleiner. Er was o.a. een zeeleeuwendemonstratie, flamingo’s voeren, filmvertoningen, en een dolfijnenshow. Dit laatste was wel leuk om te zien, alleen duurde het wel kort. De dolfijnen zijn van de Dolphin Academy, waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Dat hebben we die dag niet gedaan, maar dat ga ik zeker wel een keer doen tijdens mijn tijd hier!
’s Middags gingen we weer lekker naar het strand. Dit keer naar Playa Porto Marie, waar Vincent en ik al een paar keer eerder waren geweest.

En toen was het weekend alweer voorbij en moest ik weer “aan de bak”. De reden voor de aanhalingstekens is dat ik nou niet bepaald hard aan het werk ben ;) Ik denk namelijk dat als ik op mijn natuurlijke tempo zou werken, dat ik dan over een maand al klaar ben met het project. En aangezien er van mij wordt verwacht dat ik me hier tot half juni begeef, ben ik maar overgeschakeld op Antilliaans tempo ;)
De rest van de week moesten Vincent en ik dus allebei gewoon werken, dus hebben Willem en Dita zichzelf moeten vermaken (wij waren dan wel weer zo aardig om onze auto aan ze uit te lenen ;) ) We zijn elke avond lekker uiteten geweest, wat me wel beviel :D

Donderdagavond ging hun vliegtuig alweer terug naar het koude Nederland! Een week hier is wel erg kort bleek nu, maarja, niks aan te doen :( Dan moeten ze nog maar een keertje langskomen :D
Dus een gouden tip voor ieeeeedereen die ons komt opzoeken: kom gewoon lekker 2 weken :D

Verder zijn we dus op 1 maart eindelijk in ons nieuwe appartement getrokken, en het bevalt ons prima! We hebben lekker ons eigen zitje voor het appartement waar een lekker windje staat en het dus heerlijk vertoeven is. En om het nog relaxter te maken heb ik ook een hangmat aangeschaft (oh yeah!).

Ons volgende bezoek komt op 11 april hierheen: m’n moeder, Remco, en m’n oma. Jeej! :D Ik ben al aan het aftellen!


Dan om dit verhaal af te sluiten nog even wat feitjes over Curaçao op een rijtje:

- alle huizen hebben hier een andere (vaak fluorescerende) kleur;
- de kentekenplaten zijn hier net als in Amerika veel mooier dan in Nederland;
- hier betekent een oranje stoplicht niet “remmen indien mogelijk”, maar “ff gas bijgeven zodat je toch nog dik door rood rijdt” (aan deze gewoonte doen wij niet mee);
- elke ochtend lopen er vrouwen midden op de weg bij stoplichten om kranten te verkopen aan mensen in stilstaande (of rijdende, wat zou het) auto’s;
- er lopen hier teveel zwerfhondjes langs de weg :( ;
- er zijn hier heel veel leguanen in alle soorten en maten;
- en ook mooie vogeltjes;
- eens in de zoveel tijd besluiten alle muggen op het eiland een collectieve aanval op mij te openen (hoewel ik moet zeggen dat ik er, praise the lord, nu wel wat meer immuun voor lijk te worden);
- kinderen krijgen hier gewoon zwemles in een baai in de zee;
- zelfgevangen vis is lekker!


Tot de volgende keer!
Ayo!

  • 11 Maart 2010 - 20:36

    Marije V:

    Hey hey!
    Wat een heerlijk verhaal weer! Dat roze huis, geniaal! Zouden ze ook op Wieringen eens moeten proberen. ;) Ben blij dat het nieuwe appartement bevalt en dat Vin z'n baan ook leuk is. Enjoy the good life en ik kijk uit naar de volgende update! :)

    Dikke kus Marije

  • 11 Maart 2010 - 20:56

    Bart:

    Leuk verhaal hey! Foto's ook tof!

    Wicked!

  • 11 Maart 2010 - 21:01

    Mam:

    Hè, als ik dit allemaal lees kan ik niet wachten tot we een maand verder zijn: Curacao, here we come! Ik zal mijn hangmat ook meenemen, heb ik al jaren en hier nog nooit gebruikt :D

    En om ook alvast een beetje in de stemming te komen: Ayo!

  • 11 Maart 2010 - 21:20

    Karlijn:

    Hoeveel moeite hebben wij wel niet gedaan bij die pauw! En nu heb je em dan EINDELIJK zover!

    KUS

  • 12 Maart 2010 - 07:08

    Marloes:

    Niet hard werken hea? Haha, straks raak je daar helemaal aan gewend en weet je niet meer hoe je hard moet werken! Leuke foto's hoor! xx

  • 12 Maart 2010 - 07:40

    Dolf:

    Hoi Ilse en Vincent,
    Ten eerste Vincent gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hartstikke leuk voor je. Hebben ze daar nog meer vavante functies. Zoals ik van jullie hoor denk ik dat ik weinig moeite heb om me aan te passen.
    Kan je voor mij een mooi kentekenplaat regelen, want ik spaar kentkenplaten?

    groetjes en genietse.
    Dolf

  • 12 Maart 2010 - 10:11

    Wendy:

    Dus ik moet gewoon 2 weken naar Curacao komen? Geen probleem! ;)
    Ik dacht eigenlijk dat alle muggen al in Australie zaten.. Niet dus!
    Xx Wen

  • 12 Maart 2010 - 15:05

    Sandra:

    Weer een leuk verslag en mooie foto's!
    Vincent, gefeliciteerd met je baan en veel succes!

    Groetjes van Sandra, Marcel en de rest

  • 12 Maart 2010 - 21:47

    Christiaan:

    Lekker hoor :), jij daar op je Antiliaanse tempo klusjes doen, en ik hier maar stressen voor me examens, haha :D. Veel plezier nog daarzo :) en tot over 100 dagen!

  • 12 Maart 2010 - 22:56

    Anna:

    Lieve Ils en Vin!

    Wat een leuk verhaal weer :D Vin, (voor de 3e keer denkik) gefeliciteerd met je baantje, en jullie samen met het nieuwe huisje! Ziet er goed uit, en dat terrasje al helemaal! En inderdaad, het eerste wat ik dacht dat ik die pauwenfoto zag: WTF*%&($&^($!! Waarom die rotpauwen op Curocao wel, en in Frankrijk niet! :P..
    Pluk een veer voor Karlijn en mij uit zn kont ok? :P
    Oja, en Ils, ik had je paar dagen terug gemaild (donderdag) maar denk dus niet dat die is aangekomen aan de hand van je andere mail.. Dus heb hem zonet opnieuw gestuurd, let me know of je iets ontvangen hebt!

    Hele dikke kus Anna!!

  • 15 Maart 2010 - 14:53

    Tatjana:

    Heey Ilse en Vincent, zo te zien hebben jullie het wel leuk met elkaar. En Ilse, toch leuk als je vriendje mee is....
    Succes nog maar even daar. Groetjes Tatjana

  • 23 Maart 2010 - 13:32

    Jan Willem:

    Zo wat hebben jullie het voor elkaar ;)

    Moet ook maar is gaan emigreren...

    Have Fun

  • 16 April 2010 - 15:22

    Marushka:

    Hallo

    Leuk om jullie verhalen weer even te lezen.
    Ziet er allemaal goed uit.En leuk dat Vincent weer een baantje heeft gevonden.
    Ilse je moet echt als je de kans krijgt met dolfijnen gaan zwemmen.Ik heb het een aantal jaren geleden gedaan echt dat is echt fantastisch.
    Nou nog heel veel plezier

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27480

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: