Living the Caribbean life! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Living the Caribbean life! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Living the Caribbean life!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi!

Intussen ben ik alweer aan mijn tweede werkweek begonnen bij de Bank van de Nederlandse Antillen (BNA). Ik moet zeggen dat deze eerste twee weken wel een beetje lui maken, want vorige week vrijdag was iedereen om 13:30 vrij, afgelopen maandag was iedereen de hele dag vrij, en eergister ook weer tot 13:30. Dit vanwege het carnaval, wat hier groots gevierd wordt en waar bedrijven dus vrij voor nemen. Mij hoor je niet klagen :D
Vanaf nu helaas weer gewoon de hele week 8 uur per dag werken. Maar ook dit gaat hier best relax, want ze doen hier aan flexibele uren. Ik kan zelf mijn werktijden bepalen, als ik maar in totaal 39,5 uur per week werk. Iedereen heeft hier zo’n soort van magneetsleutel die je moet ‘swipen’ bij een kastje bij de in- en uitgang, zodat automatisch geregistreerd wordt hoeveel uur je werkt.
Maar wat ga ik hier nou eigenlijk doen? Ik zal het proberen in het kort uit te leggen:
De inkoopafdeling is hier niet echt goed georganiseerd. Niemand bij de BNA weet eigenlijk wat de regels en richtlijnen zijn qua bestellen en het proces dat erop volgt (wat ook ontzettend omslachtig is, maar daar zal ik niet verder over uitweiden), en er is in 2005 wel een handboek gemaakt, maar die is een beetje amateuristisch, en volgens mij weet ook niemand van het personeel van het bestaan van dit handboek af. Gevolg hiervan is dat iedereen maar wat doet en dit heeft dus een hoop rotzooi als gevolg. De afdeling inkoop heeft te maken met 3 andere afdelingen tijdens het inkoop proces, maar elke afdeling is hier een eilandje op zichzelf, en er is weinig tot geen communicatie met elkaar.
Het hoofd inkoop (mijn baas, aardige man) wil dit allemaal gaan reorganiseren, met als beginpunt het uitzoeken van alle artikelen en kijken of dit efficiënter besteld kan worden (bijvoorbeeld meer producten bij 1 leverancier bestellen i.p.v. bij 3 verschillende). Zo zijn er nog meer deelprojecten, en uiteindelijk zal ik dit moeten gaan omzetten in een inkoophandboek.
Mijn baas heeft ook bij de beveiliging van de BNA gewerkt, en ook al heeft hij nu een andere functie, hij is nog steeds erg betrokken bij de afdeling beveiliging. Als daar dus problemen zijn is hij daar erg veel mee bezig, met als gevolg dat hij zich minder kan focussen op de inkoop. Daarom heeft hij dus geen tijd om dit allemaal zelf te doen, and that’s where I come in :D Voordeel hiervan is dat hij vaak van zijn plek is, en ik dus niet op de vingers gekeken word en dus lekker mijn ding kan doen (bijvoorbeeld dit verhaal schrijven ;) ) Ik heb namelijk vanmiddag pas een afspraak met iemand om wat dingen door te spreken, en tot ik die info heb kan ik niet echt verder, dus vandaar dat ik nu even dit verhaal schrijf :)
Tot zover mijn poging tot een korte beschrijving van mijn project :)

En wat doe ik in mijn vrije tijd? Nou, eigenlijk vooral naar het strand gaan en op het terras zitten :D We zijn al naar een aantal ultieme wit-zand-blauwe-zee strandjes geweest, waar we ook hebben gesnorkeld en ik voor het eerst van mijn leven eindelijk mooie gekleurde visjes heb gezien! :D Tot nu toe waren het altijd alleen maar zwarte of grijze visjes in de Middelandse Zee.
En de menukaart van ons “stamterras” kennen we ondertussen ook bijna uit ons hoofd ;) (okee dat is overdreven, maar het scheelt niet veel).

Verder ligt hier bijna elke dag een ander cruise schip in de haven. Die zijn gróót! Als er zo’n schip aanmeert neemt het aantal toeristen op het eiland in 1 keer toe met een paar duizend.

Oja! We hebben een auto gekocht! Een Kia Clarus welteverstaan (o die). Check de foto maar. God, dat is hier ook een gedoe hoor, om de auto op je eigen naam te laten zetten. Ik heb het gelukkig niet hoeven doen, maar als ik het goed begreep van Vincent gaat het ongeveer als volgt: met de oude papieren ga je naar de belastingdienst. Daar krijg je een formulier, daarmee ga je naar de keuringsdienst (aan de andere kant van de stad), met het formulier wat je daar krijg ga je weer naar de belastingdienst, dan ga je naar de verzekeringsmaatschappij (weer aan een andere kant van de stad), en dan ja, je raadt het misschien al, weer naar de belastingdienst. En als je mazzel hebt hoef je ergens maar een paar uur te wachten i.p.v. de hele dag.
En dan hoop je dat het geregeld is.
Want het kan ook zijn, zoals in Vincent zijn geval, dat je bij het zoveelste kantoor komt en dat de nummertjes op zijn! Tsja, dan moet je de volgende dag maar terugkomen. Of je staat al 3 uur in de rij en dan ben je ein-de-lijk bij het loketje, en dan schuiven ze het loket voor je neus dicht. Even om pauze.
Ik geloof dat het beter voor iedereen is dat ik dit n-o-o-i-t ga doen.

Ondertussen hebben we gelukkig ook een ander appartement gevonden! Wat echt een hele vooruitgang zal zijn. Goedkoper, betere locatie (aan de ring en winkels en café’s er tegenover), een eigen tuintje, en genoeg privacy. Alleen is het nu wel een beetje gedoe met onze huidige huisbazin, omdat we natuurlijk in principe gereserveerd hadden voor bijna 5 maanden. We hebben al voor 1,5 maand huur betaald (wat we natuurlijk nooit van z’n lang zal ze leven terug krijgen), en ik moet nog maar zien of we onze 250 euro borg terugkrijgen. Maargoed, we zien wel.

Dus…het lijkt erop dat het helemaal goed gaat komen hier met ons! :D Nu zou het leuk zijn als Vincent ook nog even werk vind binnen niet al te lange tijd, want geld gaat (heel) snel op als er niks bij komt wordt nu nog maar weer eens bevestigd :S
Donaties zijn welkom op Giro 123 t.b.v. “Help Vincent en Ilse hun tijd op Curacao door te komen”.

:D

(niet echt wat gaan storten daarop he, geen idee of het een echte giro is)

Nou, je merkt het, ik heb niks nuttigs meer te vertellen.
Tot de volgende keer!

  • 18 Februari 2010 - 17:01

    Mam:

    Hoi,

    Wat vervelend toch allemaal daar :P

    Steeds maar weer strand en terrasjes.

    En al die vrije tijd.........

    Ik heb toch wel heel veel zijn om daar ook een weekje aan mee te doen.

    Groetjes,

    Mam XX

  • 18 Februari 2010 - 17:21

    Flo:

    Haha, poepie! "Niet echt wat gaan storten he.." :P

    Maar ahh, FIJNFIJNFIJN, klinkt allemaal.. zonnig! :D

  • 18 Februari 2010 - 17:23

    Floorr:

    AAAAHHH EN DIE BUTTCRACK IS ECHT TEVEEL INFORMATIE :(

  • 18 Februari 2010 - 17:28

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    Leuk om weer eens van je te horen. Ik begrijp dat jij je makkelijk aanpast aan het werktempo van de omgeving. Geniet ervan.
    Groetjes aan Vincent.

    groetjes Dolf/Greet

  • 18 Februari 2010 - 17:49

    Je Vader............:

    Ik wil het allemaal niet weten. Zucht............

  • 18 Februari 2010 - 18:09

    Sandra En Ingmar:

    Hoi Ilse en Vincent,

    Leuk om weer te lezen wat jullie daar allemaal meemaken.

    Wil je in je volgende bericht wat van dat heerlijke weer meesturen?

    Geniet maar lekker verder.
    Succes met je werk, en Vincent veel succes met het vinden ervan.

    Groeten aan de muggen. (missen ze ons nog?)

    van Sandra en Ingmar! :)

  • 18 Februari 2010 - 18:24

    Marije V:

    Hahahaha! Die buttcrack..Geniaal. :d Leuke foto's ook verder. Dat project van je klinkt wel leuk, gaat vast helemaal goedkomen!
    :)

    Dikke kus Marije

  • 18 Februari 2010 - 20:02

    Petra:

    Ilse!

    Wat toch weer een lekker verhaal!! Die foto's van jullie zijn echt super mooi!! Wordt er helaas wel een beetje depressief van, want hier sneeuwt het :-(!

    Hoe komt het trouwens dat ik geen verhalen zie over carnaval?? Heb je niet meegedaan :-)??

    Succes en geniet lekker van je vrije tijd!

    Xx Petra

  • 19 Februari 2010 - 08:44

    Wendy:

    Hee,
    zo te lezen heb je het erg druk ;)
    Ik wilde al bijna geld naar je overmaken, maar het blijkt geen echte giro te zijn.. Ik stuur wel wat Aussie dollars op in een envelopje haha. :)
    Have fun daar! (En werk hard..)
    Xx Wen

  • 19 Februari 2010 - 09:15

    Lynda:

    Ja wij zitten hier ook op het terras en aan het strand. Wel met thermo onderbroek, koek en zopie en tien zuidwesters op, maar het is evengoed heeeeel fijn hoor...snif. Ben toch niet zo'n fan van witte stranden...snik...en blauwe zee...Boehoehoeoeoe

  • 21 Februari 2010 - 13:26

    Karlijn:

    Geweldig hoor!!
    Vooral die foto van de man bij de auto!

    Geniet er van!

    Dikke kus

    (snel even skypen? Ga morgen naar Hongarije, maar ben over 2 weekjes weer terug, dus dan maar een x:))

    xxx

  • 23 Februari 2010 - 14:51

    Corien:

    hoi hoi

    leuk verhaal hier nog geen mensen op ons terras hahahaha,nou hoop dat je mannetje snel een baantje vind.En geniet ze lekker samen gr uit den oever en gr van al je colega's

  • 24 Februari 2010 - 22:58

    Janneke:

    Hee Ilse

    Leuk verhaal! Klinkt super, op het auto gedeelte na dan. Mja daar heb je mannen voor :D Jij heb het al druk genoeg ;).

    Nou maar hopen dat Vincent snel een baantje heeft!

    Dikke Kus Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 27478

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: