Arrived! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Arrived!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!

Het heeft even geduurd, maar we zijn nu toch echt eindelijk aangekomen op Curacao!
Eindelijk zeg ik ja, want het was me toch een reis. Zondagochtend om 9:35 vlogen we richting Sint-Maarten, waar we een tussenstop zouden maken. Toen we een uurtje of 4/4,5 aan het vliegen waren werd het volgende omgeroepen: “Dames en heren, zoals u misschien gemerkt heeft hebben wij zojuist een bocht van 180 graden gemaakt, wij zullen namelijk weer terugkeren naar Amsterdam”.
Nou, beste lezer, u begrijpt natuurlijk wel dat wij hier niet geheel verheugd mee waren. Zeg maar gerust helemaal niet.
Rede voor de terugkeer was het feit dat 1 van de motoren teveel olie verbruikte, en die moest toch echt gerepareerd worden. Omdat dit op Sint-Maarten niet mogelijk zou zijn moesten we noodgedwongen weer terug naar Schiphol. Acht uur voor niks opgevouwen gezeten.
Hier aangekomen kregen alle (±500) passagiers een hotelkamer toegewezen inclusief diner en ontbijt. Dat was dan wel weer netjes.
De volgende dag werd er weer een nieuwe poging gewaagd, en weliswaar stapten we op Curacao uit het vliegtuig. Pfiew.

Op het vliegveld stond Wim Jan ons al op te wachten. Voor de lezers die het niet weten: een deeltje van mijn familie woont op Curacao. Mijn moeders tante Gré en ome Ruud (wat het mijn oudtante en oudoom maakt volgens mij) wonen hier al sinds ik me kan herinneren. Zij hebben 2 kinderen: Wim Jan en Hans, wat dus neven van mijn moeder zijn. En dus achterneven van mij?
Wim Jan is getrouwd met Urmi en zij hebben 3 kinderen: Karisma en de tweeling Tiffany en……uhm……dat ben ik even kwijt. Heel schattige, verlegen meisjes zijn het.
Maargoed, Wim Jan kwam ons dus samen met Tiffany ophalen van het vliegveld waarna we even bij hem thuis wat zijn gaan drinken. Even later heeft hij ons naar ons appartement gebracht.
Het appartement viel mij mee, maar Vincent tegen. Het is aardig ruim, dat wel, alleen hebben we niet echt privacy en ook geen terras/tuintje waar we lekker buiten kunnen zitten (op het gemeenschappelijke terras bij het zwembad na, maar dat is toch anders). Verder hebben we ook maar 1 piepklein raampje, waardoor het erg donker is in huis.
Toen we Wim Jan en Urmi gisteravond vertelde hoeveel huur we betalen schrokken ze er helemaal een beetje van! Voor veel minder geld zouden we makkelijk een ander/beter appartement kunnen vinden! Dus nu gaan we op zoek naar iets anders, want we zitten hier niet helemaal lekker op ons plek.

Voor de rest hebben we nog niet heel veel gedaan in de twee dagen die we hier nu zijn. We hebben vooral aardig wat boodschappen gedaan en wat kleine dingetjes gekocht die we misten in huis. Gisteren zijn we even naar een klein strandje geweest, maar daar zijn we niet lang gebleven omdat het zand ons om de oren vloog. Er staat hier namelijk altijd een pittig windje.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het wel gewoon een graadje of 28/30 is :D
Vanmiddag zijn we even het centrum wezen verkennen, waar we meteen even een Curacaose simkaart hebben gekocht voor onze telefoon. Die heb ik er nu standaard inzitten dus op mijn Nederlandse telefoonnummer ben ik niet meer bereikbaar, die check ik denk ik eens per week even.
Wie mijn nummer wil moet het maar even vragen :)

En dan heb ik nu nog even lekker een paar dagen vakantie, en vanaf maandag begint het echte werk!

Zodra er weer iets te vertellen valt horen jullie van me!

Ayó!

  • 04 Februari 2010 - 10:15

    Chris:

    Goed om te horen dat jullie (uiteindelijk) goed zijn aangekomen. Succes met de huizen jacht!

  • 04 Februari 2010 - 10:25

    Mam:

    Leuke foto's!!
    Ik heb nu al zin om er heen te gaan. Welliswaar vriest het hier niet meer maar ik heb toch liever 30°. Leuk autootje ook. Ik hoop dat jullie snel een ander appartementje vinden waar jullie het naar je zin gaan hebben. Mail je adres toch maar even en je nieuwe telefoonnummer.
    Spreek je snel weer op MSN of skype.

    Mam XXX

  • 04 Februari 2010 - 11:18

    Isabelle:

    Wat een vlucht joh! Niet te geloven! Gelukkig zijn jullie heel aangekomen. Nu al mooie fotos's (ik ben best jaloers!!)Ik hoop dat jullie snel iets anders vinden, want je moet je er wel ff 'thuis' gaan voelen he! Spreek jullie snel!
    Dikke kus Isa

  • 04 Februari 2010 - 13:30

    Sander:

    Ziet er goed uit daar. Vincent kan wel een baantje vliegtuig motoren repareren beginnen :P
    Veel plezier!

  • 04 Februari 2010 - 16:26

    Dolf:

    Hoi Ilse en Vincent,
    Had mijn reactie al gegeven op het vorige berichtje.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    Misschien moeten je vader en ik het eiland en natuurlijk de wateren er omheen toch nog maar eens inspecteren!?

    Groetjes Dolf

  • 04 Februari 2010 - 16:36

    Marije V:

    Wat een heerlijke temperaturen zeg!! Hoop dat jullie idd een ander en beter onderkomen kunnen vinden, want is niet fijn als je je in je eigen huis niet thuis voelt. Wordt vast een geweldige tijd, geniet ervan!! :)

    Dikke kus Marije

  • 04 Februari 2010 - 21:17

    Bart:

    Nice..

    Wel relax dat je 'local support' hebt ;-)

    Enjoy!

  • 06 Februari 2010 - 00:16

    Anna:

    Live Vin & Ils,,

    Heftig vluchtje geweest zeg, pff.. Ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen! En heerlijk dat weertje daar! mooie foto's, en leuke 'strandjes' zoals Ilse dat zo leuk noemt :p.. Ik hoop dat jullie snel je stekkie hebben gevonden en Ils heel veel succes met je stage!!! (En Vin met je toekomstige baan, misschien vakkenvullen bij Appie Hein?) :D

    Gros Bisou! à Bientôt!
    Anna

  • 06 Februari 2010 - 14:19

    Petra:

    Ohh ik ben toch wel jaloers als ik de mooie foto's zo zie!!!
    Maar wat een vlucht, gelukkig hebben jullie het allemaal overleefd :-)! Ik ben ook veilig aangekomen in Birmingham (na een vluchte van maar een uur :-p). Geniet nog even van vrije weekendje en succes maandag!!

    liefs Petra

  • 08 Februari 2010 - 21:57

    Mark:

    Nou goed dat jullie er uiteindelijk zijn, en zo slecht ziet het appartement er toch niet uit? (flatscreen) :P

    Foto's zien er heerlijk warm uit.. jaloersjaloers

    Vandaag dus je eerste werkdag? Hoop dat het leuk ging. Nouja nog heel veel plezier toegewenst en succes met het vinden van een nieuw appartement en een baan voor Vincent

    Groetjes! :)

  • 17 Februari 2010 - 11:48

    Wendy:

    Wow ik heb eindelijk tijd gevonden om je blog te lezen.. (schaam)
    Wat een lekkere vlucht heb je achter de rug zeg. Ik kan me vorig jaar naar Amerika nog herinneren dat we ook een uurtje of wat vast stonden op Schiphol. (Jij zat in hetzelfde vliegtuig toch?) Niet echt geluk dus..
    Uiteindelijk toch aangekomen op Cura! Wow! Ik ben benieuwd naar je belevenissen.. Keep me updated!!
    Xx Wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 27482

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: