Even een update! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Even een update! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Even een update!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hallo hallo!
Bij deze weer even een update vanuit Amerika!
Wat gaat de tijd toch snel, ongelooflijk. Vandaag ben ik hier precies 2 maanden, alweer op de helft!
De afgelopen weken heb ik niet zoveel bijzonders gedaan maar ik zal toch even een beetje vertellen wat ik zoal uitgevoerd heb.

Het weekend na mijn vorige berichtje was het Family Weekend hier op de campus. Dat wil dus zeggen dat de ouders etc. van studenten het weekend kunnen langskomen en er worden dan allemaal activiteiten georganiseerd. 1 van die activiteiten was de Casino Night op zaterdagavond, die we met de hele klas van Gaming & Casino Management hebben georganiseerd. Mijn taak van die avond was “Pit Boss”, wat inhield dat ik 5 Texas Hold ‘em poker tafels in de gaten moest houden. De andere spellen die er die avond gespeeld werden waren Blackjack, Roulette, Craps (das met 2 dobbelstenen gooien in zo’n grote diepe tafel, wist ik hiervoor niet), Pai Gow Poker en Let It Ride Poker.
Ik had opzich niet zoveel te doen die avond, moest gewoon ff invallen voor de dealers als ze even pauze wilden houden, of wat drinken voor ze halen. Omdat de hele groep Nederlanders/Duitsers er was om mee te werken was het best een gezellige avond.

De volgende dag lekker gerelaxt en ’s avonds was er een feestje bij Mel, die jarig was. Het feestje was weer erg gezellig maar was al voor 2:00 afgelopen omdat de meeste mensen de volgende ochtend weer naar school moesten.

De daaropvolgende week gewoon naar school geweest en een beetje m’n ding gedaan. Rustig weekje.
Op maandag ben ik niet naar school geweest, lekker luie dag gehouden.
Dinsdag voor het eerst wezen zwemmen in het zwembad hier op de campus, samen met Daphne, Iris en Maarten. Mooi ff 60 baantjes gezwommen!
Woensdag samen met Tjitske weer ff boodschappen ingeslagen.
Donderdag even bij het hotel wezen kijken waar ik met Vincent ga verblijven als hij hier is. Zag er wel oké uit. ’s Avonds kwamen de ouders van Tjitske aan, die hier 2,5 week blijven, dus die ging ze ophalen van het vliegveld. Ik heb toen film gekeken bij mij met Wendy, Maarten en Niek. Daarna midden in de nacht nog pizza besteld met Maarten :P
Vrijdag hebben we met z’n allen in ons gebouw pasta gemaakt en gegeten. Daarna naar Jan, die weer een feestje gaf. Opeens was het 3:00, en toen ging ik met Maarten, Wendy en Niek naar huis. Onderweg kregen Maarten en ik honger, dus toen gingen we op de fiets naar de drive-in van de Mac :D Alleen wilden ze ons niet helpen, dus wij weer verder fietsen naar de Jack-in-the-Box (ook fastfood restaurant). Daar ook naar de drive-in, en wilden ze ons óók niet helpen. Toen vroeg de gozer in de auto voor ons of ie ff achteruit moest rijden, zodat we konden bestellen :D Dus toen stonden wij even later met onze fietsjes voor het ophaal raampje, was nogal grappig :P Uiteindelijk lag ik om 5:00 in bed.
Zaterdag was er weer een football game, dus daar zijn we weer met z’n allen heen geweest. Daarna gingen we nog met een paar mensen bij ’n Mexicaans restaurantje eten, was superlekker!
En de zondag was waar een zondag voor is, niks doen :D

Nou dan ben ik aangekomen bij deze week…
Maandag niks interessants gedaan, dinsdag weer gezwommen, en gisteravond waren we allemaal uitgenodigd om bij Dr. Reich (leraar) te komen eten.
Toen we daar aankwamen bleek hij in een su-per mooi huis te wonen! In de bossen, supergroot huis van hout, heel hoog met heel veel ramen. Een slaapkamer met inloopkast en inloopbadkamer van marmer etc. Echt aso mooi. Iedereen stond met z’n mond open te kijken.
En toen bleek dat hij ook nog eens superlekker kon koken! Lekker burrito’s met kip gegeten, was echt heerlijk!

En nouja, nu is het donderdag. Ben net naar school geweest, moet zo weer. En vanavond weer zwemmen denk ik.

Ik zit even te bedenken of ik nog iets over school zelf te vertellen heb…niet zoveel eigenlijk :P Het gaat wel goed, is niet zo moeilijk. Mn cijfers variëren van B’s (9) tot D’s (6), alles voldoende dus tot nu toe.

En morgen….morgen….dan komt Vincent! :D:D
Heb er echt zoooo’n zin in, kan niet wachten. Maarja, dat hoort nou eenmaal ook bij het leven, wachten. Pff, heb ik toch wel zo’n hekel aan.
Maargoed, als het goed is land hij om 18:00 in Phoenix, en dan gaat de eerste bus naar Flagstaff pas weer om 22:00, dus dat is wel balen. Het is een rit van 3 uur dus rond 1:00 zal hij hier zijn!
Ook hebben de ouders van Wendy en Iris vertraging opgelopen toen die hier vorige week heen kwamen, dus ik bereid me erop voor dat die kans er bij Vincent ook in zit :( Maar bij de ouders van Tjitske en de vriend van Daphne is de reis goed verlopen dus het wordt echt afwachten!

Zaterdagmiddag gaan we dan onze huurauto ophalen, die we voor een week hebben. En dan gaan we zondagochtend op naar Los Angeles! Heb ik ook echt heel veel zin in. Daar blijven we dan 2,5 dag en woensdagmiddag gaan we richting Las Vegas, waar we 1 nachtje blijven. Dan vrijdag waarschijnlijk naar de Grand Canyon en zaterdag is er weer een football game waar we waarschijnlijk wel heen gaan. En dan zit het er alweer bijna op! :(
Dan vliegt hij maandagochtend om 10:00 alweer terug naar huis! :(

Nou, dat was ’t wel weer zo’n beetje! Het volgende verhaal wordt weer wat spectaculairder hoor, als ik in LA en Vegas ben geweest :D
Ik heb dit keer ook geen foto’s, want heb nergens foto’s van gemaakt de afgelopen weken, sorry!

Tot snel!
Liefs, Ilse

PS: Opa en Afra, bedankt voor het kaartje!

• 16 Oktober 2008 - 21:08

Mark:

en als vincent weer naar huis is nog 2 weekjes wachten en dan komen mam en ik :D echt super veel zin in :D

• 16 Oktober 2008 - 21:26

Mam:

Ik zie dat Mark net heeft gezegd wat ik ook al wilde zeggen, hij kan dus wel snel zijn! Maar, in ieder geval heel veel plezier als Vincent er is en daarna komen wij je wel weer een beetje opvrolijken.

Groetjes,
    Mam

• 17 Oktober 2008 - 10:26

Dolf:

Hallo Ilse,
    Zoals ik je verhaaltje lees heb je een vreselijk leven?????!!!!!!
    Je offert je echt op??!!
    Geniet van de komende dagen samen met Vincent.
    Het einde van de tijd in de VS komt al in zicht.

Doe voorzichtig.

grt Dolf/Greet

• 17 Oktober 2008 - 11:22

Opa Slip:

Ilse,
    Wat weer een gezellig verhaal.Wel een heel zwaar leven hè?
    Geniet met Vincent hè.
    Daarna begin je al met af tellen denk?
    Heel veel groeten van opa en Afra.

• 17 Oktober 2008 - 18:52

Rie:

Wist je al dat ik stiekem met vin mee kom? xD

• 20 Oktober 2008 - 11:57

Je Broertje Remco:

Hoi Hoi! Wat een leuke verhalen allemaal zeg, en je maakt het nog leuk ook. Jammer dat je geen foto's had, ik zou dat huis wel een keer in het echt willen zien. Lijkt me best gaaf! We zijn net terug van Duinrell! Het was geweldig, ben met Ingmar in totaal 7 keer in de Mad Mill geweest en 8 keer in de Waterspin :D Nou heel veel plezier in LA en Vegas en wel foto's maken hè! ;)

Heel veel Groetjes en Kusjes van je broertje Remco.

• 20 Oktober 2008 - 15:10

Luciën (Pap):

Hoi,

Heb je verhaal vandaag dus pas gelezen. Nou inmiddels zit je dus al in LA. Veel plezier en ff skypen of zo voor die credit card toestanden

• 20 Oktober 2008 - 17:28

Ilse:

Hee Ils!

Je hebt nog best wel veel te vertellen aangezien je zelf zegt dat je niks hebt meegemaakt. Wel leuk allemaal dus! Ik zie dus ook dat jij/jullie je wel weer vermaken in het verre Amerika! :)
    Jaap komt overmorgen alweer bij mij, moet ook nog even wachten, maar ben er aan gewend hier!
    Veel plezier nog!

Marloes

• 20 Oktober 2008 - 18:22

Sandra En Marcel:

Hoi Ilse,
    Wij zijn ook vandaag net thuis gekomen maar ik wil jou en Vincent toch nog even heel veel plezier wensen!!!
    Groetjes van Sandra, Marcel, Samantha, Ingmar en Sabine