LA en Vegas! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu LA en Vegas! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

LA en Vegas!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Bereidt u zich voor: hier volgt mijn langste verhaal tot nu toe, bijna 4 A4’tjes :D (zoals jullie gemerkt hebben ben ik niet zo van het kort-maar-krachtig :P)

Vrijdagavond 17 oktober was het eindelijk zover! Vincent kwam hierheen! :D
Om 2:00 ’s nachts kwam hij eindelijk met de bus aan. Het was wel raar om elkaar na 2 maanden weer te zien, maar ook helemaal goed :D

De volgende ochtend werd Vincent door z’n jetlag om een uur of 8 alweer wakker, ook al hadden we toen nog maar een paar uurtjes geslapen. Dus de dag begon al vroeg :)
Om 12:00 konden we onze huurauto ophalen, wat nog een heel gedoe was omdat ik ‘m op Vincent z’n naam gereserveerd had (omdat je om een auto te mogen huren óók al 21 moet zijn), en met mijn creditcard wou betalen (omdat hij geen creditcard heeft). Dit wilde ze niet doen, omdat ik dan zegmaar achteraf zou kunnen zeggen dat ik geen auto gehuurd heb omdat ‘ie niet op mijn naam stond, en zo het geld kan terugeisen. Na haar bijna te hebben gesméékt om ons toch de auto mee te geven gaf ze eindelijk toe, pfiew. Aangezien alle andere mensen die ik hier ken op dat moment al in Vegas waren was het echt een probleem geweest als we die auto niet mee hadden gekregen, want dan kon ik ook niet iemand anders vragen om ‘m voor ons te huren.
Maargoed, we hadden uiteindelijk de auto :D Wat een gedoe.
De rest van de dag heb ik Vincent hier een beetje een rondleiding gegeven over de campus en hebben we wat boodschappen gedaan.

Zondag vroeg op want we gingen naar Los Angeles! Na een reis van ongeveer 8/9 uur kwamen we aan het begin van de avond aan bij ons motel. Wat niet bepaald om over naar huis te schrijven was. Blegh, vies motel. Gelukkig was het bed wel schoon. Maarja, we waren toch de hele dag de hort op dus erg druk hebben we ons er niet over gemaakt.
Toen nog wat gegeten bij een Mexicaans restaurant, waar onze bestelling zo snel voor onze neus stond dat je je toch wel gaat afvragen hoe dat kan. Was ook niet om over naar huis te schrijven. Maargoed, op dat moment was samen zijn genoeg, dus het maakte allemaal niet uit (jaja, klinkt slijmerig, maar waar :P).

Maandag vroeg op om de 2 dagen die we maar in LA waren volledig te benutten. Onze eerste bestemming was Hollywood! Al snel zagen we de beroemde letters in de bergen staan, en hebben daar even wat foto’s van genomen. Op aanraden van DP zijn we naar Griffith Park gegaan, waar je met de auto helemaal door de bergen omhoog kon rijden. Daar was het Griffith Observatory, die op maandag dus als enige dag in de week dicht bleek te zijn. Maar we wisten toch niet echt wat die observatory inhield dus erg rouwig waren we er niet om. Het belangrijkste was dat we daar een prachtig uitzicht over de hele stad hadden! Alleen hing er wel een enorme smog laag over de stad heen dus dat was wel weer een beetje minder. Ook daar kon je het Hollywood-sign goed zien, dus daar ook nog even mee op de foto geweest.
Daarna weer terug naar beneden en toen naar de Walk of Fame! Ik heb altijd gedacht dat het gewoon een straat was met een stuk of wat sterren in de grond, maar het bleken dus echt ki-lo-me-ters te zijn. De hele Hollywood Boulevard lag er vol mee, inclusief zijstraten. Dus we hebben er achteraf zo’n 2 uur rondgelopen en nog niet alles gezien. Maar het was leuk :)
Daarna weer in de auto gestapt en richting Beverly Hills gereden. Daar wat rondjes gereden door de straten met grote huizen en hoge palmbomen langs de weg, precies zoals je op tv ziet :)
Toen doorgereden naar Malibu, waar we een strandwandeling hebben gemaakt. Het was niet echt heel warm en het water was ijskoud dus helaas. Maar toch leuk om daar ook te zijn geweest.
Daarna zijn we terug gereden naar ons hotel, en hebben daar in de buurt nog even wat gegeten.

Dinsdag zijn we ’s ochtends naar Redondo Beach gereden. Daar keek ik al erg naar uit van tevoren want daar zijn namelijk de pier- en strandscènes van The OC opgenomen, wat ik zoo’n leuke serie vind :D Ik liep echt een beetje hyper te doen over de dingen die ik zag die me bekend voorkwamen, maar Vincent vond het allemaal wel best :P
Ze hebben in LA trouwens bij alle stranden een pier, en daar zijn dan wat restaurantjes en souvenirwinkeltjes enzo. Na even over de pier te hebben gelopen zijn we op het strand gaan liggen, want het was best lekker weer. Er was zowat niemand op het hele strand te bekennen dus dat was wel relaxt. Alleen was de oceaan dus onwijs koud, dus we hebben niet gezwommen. Vincent zat de hele tijd een beetje in het water te turen, en opeens zag hij echt vlakbij een zeehond z’n kop boven het water steken! Toen we goed keken zagen we dus zo die zeehond in de golven zwemmen en spelen, was echt leuk om te zien! Net of ‘ie een showtje voor ons gaf :D
Na een paar uurtjes lekker in het zonnetje te hebben gelegen zijn we op de pier lekker wat gaan eten in een restaurant, met uizicht over het strand en de zee, was echt genieten!
Daarna besloten we om downtown eens te gaan bekijken, om onder andere even lekker te shoppen. Nou, mooi niet dus. We hadden de auto midden in de stad geparkeerd en zijn toen maar gewoon gaan lopen, maar kwamen niks anders tegen dan grote gebouwen van bedrijven etc.(die er overigens wel mooi uitzagen). Na langer dan een uur lopen kwamen we eindelijk in het Fashion District, maar ook daar konden we echt geen winkels ontdekken! Na een tijdje kwamen we eindelijk bij een winkelcentrum, maar ondertussen was het al tegen zessen, en waren de winkels dus dicht :( In Flagstaff zijn de winkels tot 23:00 open, maar nee hoor, in LA gaan ze netjes om 18:00 dicht, heel apart. Dus dat was wel een beetje een tegenvaller, dat downtown.
Toen zijn we terug naar het hotel gereden en onderweg nog even een broodje gehaald bij de Subway.

Woensdag wilde ik graag nog even door Bel Air rijden, want in Beverly Hills hadden we nog niet de échte grote mega villa’s gezien. Na daar een tijdje te hebben rondgereden hadden we nog steeds niet echt iets spectaculairs gezien, je zag alleen wel bovenin de bergen grote huizen, maar daar konden we toch vast niet gemakkelijk komen, dus besloten we maar om weer terug te rijden.
Toen was het tijd om op weg te gaan naar Las Vegas! Dit was vanuit LA zo’n 5 uur rijden, en aan het eind van de middag kwamen we aan. We hadden geen hotel gereserveerd dus dat moesten we nog ff regelen. Het eerste hotel waar we heen gingen was het Flamingo, dat echt midden op de Strip zit, en daar konden we meteen een kamer krijgen, dus dat was mooi. De kamer was echt stukken beter dan het motel in LA, dus daar waren we blij mee. We zaten op de 14e verdieping dus hadden ook best een mooi uitzicht, maar niet op de Strip helaas. Na ons even opgefrist te hebben zijn we de Strip gaan belopen. Het was echt supergaaf om daar te lopen! Overal mega grote thema hotels, echt leuk. Ik heb het hotel New York New York tot mijn favoriet gebombardeerd. Dat hotel is zegmaar de skyline van Manhattan, met allemaal torens in de vorm van de flats daar. En natuurlijk een kleinere versie van het Vrijheidsbeeld!
Daar schuin tegenover stond dan nog hotel Paris, waar kleinere versies van de Eiffeltoren en de Arc de Triomph stonden, dus dat was ook leuk om te zien. Omdat je onder de 21 niet mag gokken dacht ik dat ik de casino’s ook echt helemaal niet in zou komen, maar dat viel nog alles mee. Je kunt de casino’s gewoon inlopen, alleen heb je dan kans dat ze na een tijdje ofzo om je ID vragen denk ik. Ik heb het er maar niet op gewaagd om te gaan gokken, Vincent heeft wel nog aan de hendels van wat fruitautomaten getrokken :)
Ook hebben we nog verschillende fontein-shows gezien, die in een vijver voor het Bellagio staan (waar Brad Pitt en George Clooney hebben gestaan in Ocean’s Eleven/Twelve/Thirteen :D :P ).
Tussendoor nog even wat gegeten in ons hotel, en om een uur of 11 hadden we het wel zo’n beetje gezien allemaal, en waren we doodop van het lopen. Toen dus lekker ons bed in gedoken.

Donderdag ochtend nog even een rondje gelopen in de tuin van ons hotel, waar 2 zwembaden waren en vijvers met vogels/eenden en flamingo’s!
Daarna weer op naar Flagstaff. Onderweg kwamen we nog langs Lake Mead en de Hoover Dam, waar we even gestopt zijn om wat foto’s te maken en rond te lopen. Zag er mooi uit allemaal!
Eind van de middag kwamen we weer in Flagstaff aan. Toen even langs mijn kamer gegaan om wat kleren etc. te halen en daarna weer naar het motel. Op de kamer lekker pizza besteld en de rest van de avond tv gekeken (er is hier namelijk ’s avonds echt niks te doen als je geen 21 bent).

Vrijdag gingen we naar de Grand Canyon! Zo’n 1,5 maand geleden ben dus met een groepje naar North Rim geweest, en nu ging ik dan met Vincent naar de South Rim, wat nog geen 1,5 uur rijden was. Onderweg kwamen we ook nog langs de Little Colorado River, waar we even gestopt waren om te kijken, maar hij lag droog!
Niet veel later kwamen we bij Grand Canyon National Park aan. Daar hebben we wat rondgereden, bij alle uitkijkpunten gestopt, en nog wat souvenirtjes gekocht.
Vincent, aapie als ‘ie is, moest natuurlijk overal op- en overheen klimmen, ook (juíst) waar het niet mocht. Er waren echt momenten dat ik m’n hart vasthield!
Om een uur of 7 waren we weer terug in Flagstaff en hebben toen lekker (weer) pizza gegeten, maar dit keer bij Picazzo’s, die 3x zo duur maar ook minstens 3x zo lekker zijn dan van Domino’s. Ik had een heeerlijke pizza met pesto en geitenkaas (en deze zin is puur en alleen om Karlijn (aka geitenkaasverslaafde) jaloers te maken :P ).

Zaterdag moesten we de auto weer terugbrengen, en ’s middags zijn we naar de Footballgame geweest, wat weer leuk was. Daar heeft Vincent ook in 1 klap alle 20 Nederlanders die hier zijn leren kennen.
Daarna gegeten bij het Mexicaanse restaurantje El Capitan, wat weer erg lekker was.

Zondag was de ultieme luie dag :D Toen hebben we de hele dag in bed gelegen en films gekeken (er is bijna altijd wel een leuke film op 1 van de 80 zenders). We hadden toch geen auto meer dus dan kan je vrij weinig hier. En Flagstaff heb je in 1 dag ook wel gezien.
’s Avonds hebben we ons toch maar even uit bed gehesen, en zijn met wat mensen bij de Hot Spot gaan eten. De rest van de avond ons ritueel van die dag vervolgd :D
En toen was het alweer maandag, en ging Vincent weer naar huis. Om 8:00 gingen we met de taxi naar het vliegveld, maar daar aangekomen bleek dat je maar 45 minuten voor vertrek hoeft in te checken. Het vliegveld is ook echt maar 1 ruimte met een incheckbalie, een autohuurbalie en een broodjesgedoe, that’s it. Maargoed.
Het afscheid was gelukkig niet zo dramatisch als op Schiphol, alleen maar een paar kleine traantjes van mijn kant. Maar we zien elkaar ook over 6 weken alweer, dan zit het er hier alweer op! Tjemig wat gaat de tijd toch snel.

Nou, tot zover mijn week samen met Vincent :)

Voor de rest die maandag naar school geweest en boodschapjes gedaan. ’s Avonds bij Mariëlle en Michelle de film High School Musical gekeken :D

Dinsdag de hele dag naar school geweest en ’s avonds bij ons met Mariëlle en Michell High School Musical 2 gekeken en daarna naar versie nummer 3 in de bios geweest :D Woensdagochtend naar school geweest en ’s middags met een groepje naar de Halloween winkel in de Mall geweest om een outfit te kopen, want dat is morgen! Halloween hier is niet zoals carnaval in Nederland. Waar het bij ons normaal is om als ik noem maar wat, vampier of iets anders lelijks verkleed te gaan, is het hier het ultieme excuus voor meiden om zo sletterig mogelijk verkleed te gaan zonder erop aangekeken te worden. Dus omdat wij natuuuurlijk wel met deze traditie mee willen doen, hebben we even gepaste outfits uitgezocht :D Ondersteunende foto’s volgen vast en zeker in m’n volgende verhaal :D

En nu is het donderdag. Weer zo goed als de hele dag naar school geweest en verder nog geen plannen voor vanavond.
Morgen is het dus Halloween, en gaan we met z’n allen naar een feest bij een of andere gozer. Verder nog geen idee wat ik dit weekend ga doen.

En dan maandag komen m’n moeder en Mark al! :D Aangezien ze hier maar 6 dagen zijn is de week al helemaal vol gepland. Dus in mijn volgende verhaal een verslag van die week!

Voor de rest is het weer onwijs lekker weer hier! 2 Weken geleden vroor het, en nu is het al een paar dagen ’s middags dik 20 graden, heerlijk! Maar volgens de locals hier sneeuwt het altijd standaard met Halloween, dus ik ben benieuwd! Zie het nog niet gebeuren.

Nou, tot zover dit lange verhaal, hopelijk vonden jullie het nog leuk om te lezen :P
Nu nog even een selectie maken uit de 450 foto’s die ik vorige week heb gemaakt.
Doeiii!

• 31 Oktober 2008 - 07:59

Madelon:

Jeetje! Over 6 weken ben je alweer thuis. Wat gaat dat hard zeg! Het is net of je niet weg bent geweest :)

Tot snel dan maar weer!

xx

• 31 Oktober 2008 - 08:04

Edwin:

Hey Ilse,

Heb je verhalen nu allemaal maar eens doorgelezen, wat een boel :-D

Zo te lezen bevalt het allemaal erg prima :-) Alleen jammer dat 21 daar pas de leeftijd is dat je alles kan doen.

Merk je verder nog wat van de aankomende verkiezingen?

Veel plezier nog de laatste weken ;-)

Groetuh! X

• 31 Oktober 2008 - 08:56

Dolf:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.
    Je bent inderdaad niet kort van stof.
    Heb veel plezier als ook je moeder en Mark er zijn. Ik zal af en toe wel even op je vader letten. Want ja, je weet het wel he..............!

grt Dolf

• 31 Oktober 2008 - 11:17

Rie:

Haha, ik heb medelijden met karlijn!

het klinkt allemaal super! en je bent over zes weken dus alweer terug! Ongelofelijk snel gaat het idd!

Geniet! Kus!

• 31 Oktober 2008 - 12:40

Marije:

Hee Ils! Leuk verhaal weer hoor! Geeft niets dat je wat lang van stof bent, daar nemen we de tijd voor! Enne.. laatst weer mean girls gekeken ofzo? ;) Die zin over hoe meiden zich verkleden met halloween komt daar echt letterlijk uit he :D:P .. He we spreken snel ff af voor te skypen! Misschien dinsdagavond een idee, dan is Anna ook hier bij mij.. Nou spreek je! Liefsxx

• 01 November 2008 - 11:54

Floorrr:

HAHA! Ik kreeg echt even een lachkickje om je 'NIET TE DICHT BIJ HET RANDJE' ... kleuter

Hahaha!

• 01 November 2008 - 17:58

Mam:

Jaja, nog 2 nachtjes, dan gaan we! Dan gaan we en aantal dingen zien en doen die je net allemaal hebt verteld.
    We hebben er zin in!
    Alle boodschappen zijn gedaan, de koffers staan klaar......USA, here we come!

• 02 November 2008 - 22:17

Anna :

En hier nog even spuit dertien van het stel.. :D Ik wilde tijd nemen om het allemaal te lezen en te bekijken, en daar ben ik nu net klaar mee. :D Niet dat ik er 3 dagen over heb gedaan, maar je snapt hem.. Echt super vet die foto's! Ik had het ook echt leuk gevonden als Marije en ik ook hadden kunnen komen.. :D Zooooo gaaf om dat dan te zien allemaal, die Hollywood letters, sterren, Vegas strip... Pffff, ik droom echt elke weg bij je foto's.. Ben benieuwd naar je sletterige Haloween foto's! En inderdaad wat Marije zei komt echt precies uit Mean Girls. Was ook het eerste wat ik dacht na die zin. Dat Regina in dat bunny pakje loopt, en dat Cady als die "ex wife" verkleed gaat met dat gebit. :D Na goed, genoeg slap gelult.. We spreken elkaar snel weer!! Liefs (L)!

• 03 November 2008 - 12:35

Remco:

Nou dan zal ik ook maar een lang berichtje terugsturen :D. Wat een leuk verhaal joh! Ik ben stikjaloers! Jammer dat ik niet mee kan. moet natuurlijk naar school :( . Vincent is inerdaad een aaapie. Alleen heb je ook nog sterren stiekem gespot?! :P Voorderest allemaal leuke foto's en de groetjes van Ingmar, want die was hier in het weekend. Ik hoop dat je het leuk zal hebben met Mark en Mam. (Mark heeft z'n PSP mee daar zal hij vast de heletijd achter zitten). Maarja. Alles leuk leuk leuk.

Groetjes en Kusjes X.

Je Broertje Remco.

• 12 November 2008 - 14:20

Opa Herman/Oma Wil:

Wij hebben al je belevenissen steeds gevolgd via jou beeldende verhalen en hebben mooie kaarten van je ontvangen
    Over een paar weken ben jij weer in ons midden en al zien wij elkaar niet elke dag, als je zo ver weg bent dan missen we je heel erg. Als je thuis bent heb je dat gevoel niet zo, want dan kun je elk moment naar elkaar toe gaan als je daar zin in hebt.
    Dus tot gouw.

Kusjes Opa en Oma