Bergbeklimmen, San Diego & Mexico! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Bergbeklimmen, San Diego & Mexico! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Bergbeklimmen, San Diego & Mexico!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 December 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hoi allemaal!

Ondertussen heb ik de afgelopen 2-3 weken weer van alles beleeft, dus ik ben bang dat het weer een lang verhaal gaat worden! Maarja, het is tenslotte mijn laatste verhaal, want over 1,5 week zit ik weer thuis!

Zondag 23 november ging ik samen met Wendy en Tjitske de Humphrey Peak beklimmen! Dat is het hoogste punt van de San Francisco Peaks, de bergen hier in Flagstaff staan. Er zouden in eerste instantie nog meer mensen mee gaan, maar die haakten stuk voor stuk af. Pff, mietjes. Zo zie je maar weer wie hier de echte bikkels zijn :D
En bikkels waren we hoor, tsjongejonge. Om 9:00 vertrokken we met de taxi naar het begin van de Humphreys Trail, wat een klein half uurtje rijden was, dus rond 9:30 begonnen we aan onze klim. Het begon meteen al pittig steil dus na een kwartier waren we al buiten adem :D Omdat het begin van de trail al een paar duizend feet hoger lag dan Flagstaff zelf was het sowieso al vermoeiender. Nou, wij lopen, lopen en nog eens lopen. Onderweg kwamen we meer wandelaars tegen en vroegen we hoe ver het nog was, en steeds kregen we als antwoord: “nog een paar mijl”, of “nog ongeveer 1,5 uur”. De hele trail was 5 mijl, dus als je na 3 uur lopen hoort dat het nog eens een mijl is, dan is dat best even slikken. Steeds dachten we de piek te zien en dus dat we er bijna waren, maar als we er dan waren bleek dat er nóg een piek was, en nóg een! Dat was best frustrerend. Het laatste stuk was ook erg steil en moesten we ook echt klimmen. Uiteindelijk waren we om 14:00 op het 1 na hoogste punt, en toen vonden we dat we er waren :D Er was dus nog 1 piek verder, maar die was niet heel veel hoger en we moesten ook nog het hele eind terug. We moesten ook voor donker terug zijn want je wou niet in het donker over dat onduidelijke pad door het bos lopen. Ik vond het wel jammer, en wou eigenlijk nog wel door naar de échte top, maar dat was gewoon niet verstandig. Maar voor ons gevoel hadden we het echt wel bereikt :) Het uitzicht was echt prachtig, en hebben dus wat foto’s gemaakt en nog even gezeten en toen weer op naar beneden.
Uiteindelijk duurde de terugweg ook nog 3 uur, terwijl we echt wel stevig doorliepen. Toen we beneden waren konden we nog net de zon zien onder gaan, dus de timing was perfect :)
De volgende dag was minder fijn, SPIERPIJN! Verschrikkelijk. Maar het was het waard :)

De woensdag daarop, 26 november, ging ik samen met de Nederlanders Tjitske, Michelle, Marielle, Wendy, Niek en de Duitsers Sarah, Gözde, Jan en Alex voor 5 dagen naar San Diego! Rond 12:30 vertrokken we met 2 auto’s en om een uur of 9 kwamen we bij ons hotel aan. Tot onze grote vreugde ontdekten we al snel een whirlpool, dus sprongen we (de meiden dan) meteen in onze bikini en konden we heerlijk relaxen na een lange dag in de auto.
Daarna zijn Tjitske, Wendy, Sarah, Gözde en ik nog even downtown geweest om een drankje te drinken, maar het was nogal duur dus is het bij 1 drankje geweest. Overigens wel een heerlijke cocktail :D Oja, ik heet trouwens tegenwoordig Iris Johanna Catharina van Loon :D Iris is namelijk 22 en voor mij heeft ze nog een State ID gehaald (wat maar 4 dollar kost als je zegt dat je ‘m kwijt bent), en die kon ik dus meenemen naar San Diego om zo met de rest mee te kunnen stappen. Anders was ik namelijk de enige die niet mee kon en had ik dus noodgedwongen elke avond alleen in het hotel achter moeten blijven, en dat leek me niet zo’n leuk vooruitzicht. Iris is ook blond met een schuine pony en een beetje bolle wangen ;) Dus daar kon ik best voor door dacht ik, en het lukte ook nog elke keer :D

Donderdag gingen we eerst een restaurant zoeken om te ontbijten, maar omdat het die dag Thanksgiving was bleek dat nog best een opgave te zijn want zowat alles was gesloten. Uiteindelijk hebben we lekker ontbeten bij een Holiday Inn aan de haven.
Daarna gingen we naar de World Famous San Diego Zoo! Daar hebben we een bustour door het park gedaan, met een stoeltjeslift van de ene kant naar de andere kant van het park, en voor de rest wat rondgelopen. Was erg leuk. Alleen snap ik het hele “World Famous” er niet helemaal van. Vond het qua dieren niet heel veel bijzonderder dan Artis of Blijdorp ofzo. Alleen een pandabeer hebben wij niet :D
Die avond zijn we bij een luxe restaurant kalkoen gaan eten, wat best lekker was :) Die avond gingen we met z’n allen stappen, maar toen we bij een kroeg naar binnen gingen kwam Michelle er niet in. Die heeft namelijk net als ik een ID van iemand anders (Melanie), maar die portier geloofde niet dat zij het was en heeft haar ID toen ingenomen. Dat was dus best balen en toen moest er automatisch ook 1 auto weer vol naar het hotel, dus was ik maar weer mee terug gegaan.

Vrijdag zouden Mariëlle, Wendy, Tjitske en ik eigenlijk een dagje naar Tijuana in Mexico gaan, maar Mariëlle wou die ochtend opeens toch niet omdat het te gevaarlijk zou zijn. De rest kon sowieso niet mee, want je hebt een bepaalde handtekening nodig op je visum formulier om de USA weer terug in te mogen, en die hadden zij niet van tevoren gehaald.
Maarja, we wilden ook niet met maar 3 blonde meiden gaan, dus zijn we die dag jammer genoeg niet naar Mexico geweest. In plaats daarvan zijn we ’s ochtends gaan shoppen, want het was overal Thanksgiving sale. Achteraf was dat ook erg leuk en heb ik nog wat kleren gescoord voor een mooi prijsje. ’s Middags ging de rest naar het strand, maar daar hadden Tjitske, Wendy en ik niet zo’n zin in want het was helemaal niet zo’n mooi weer, dus gingen wij met z’n 3en naar Old Town. We wisten niet echt wat we ons ervan voor moesten stellen maar het bleek erg leuk te zijn. Het was een soort van klein dorpje dat in de tijd was stilgestaan, met allemaal heel leuke oude winkeltjes met souvenirtjes en andere troep :D Daarna zijn we naar Little Italy gegaan, een wijk van San Diego, waar we heerlijke pasta hebben gegeten met een lekker wijntje erbij. Achteraf dus toch nog een erg leuke dag gehad.

Zaterdag zouden we ’s ochtends naar een marineschip gaan dat is omgebouwd tot een museum, maar toen we ervoor stonden besloten Wendy en ik dat we het toch niet zo interessant zouden vinden, dus toen zijn wij met z’n tweeën een bootcruise van 2 uur door de baai van San Diego gaan maken, wat erg leuk was.
Daarna zijn we weer bij elkaar gekomen en weer opgesplitst, omdat niet iedereen hetzelfde wou doen. Toen ben ik met Sarah, Gözde, Tjitske en Wendy wat met de auto gaan rondrijden en kwamen we op een gegeven moment bij Belmont Park. Dat is een soort van klein pretparkje aan het strand, met wat kleine attracties en 1 simpele achtbaan, waar ik met Tjitske in ben geweest. Was erg leuk.
Daarna zijn we naar een ander strand gereden en hebben daar wat rondgelopen en naar de zonsondergang gekeken, wat erg mooi was. Ook was daar een baaitje waar op het strandje allemaal zeehonden lagen!

Zondag gingen we uiteindelijk toch nog naar Mexico!! Die dag ervoor waren we naar een soort van VVV gegaan en daar had ik ook even gevraagd of het nou echt zo gevaarlijk is in Tijuana, omdat er in de kranten en op het nieuws steeds is dat er drugsoorlogen zijn enzo. Maar die vrouw daar zij dat ze er heel vaak heen gaat en als je gewoon in de binnenstad blijft dat er dan niks kan gebeuren. Natuurlijk is het in de buitenwijken niet veilig, maar dat heb je in bijna alle steden. Toen was het natuurlijk wel weer erg verleidelijk om er toch nog heen te gaan, dus ben ik er toch nog heen gegaan met Wendy en Tjitske. ’s Ochtends vroeg hebben we alvast onze spullen ingepakt en in de auto gezet, en toen gingen we met de trolley (soort van tram/trein-achtig geval) naar de grens, wat nog niet eens een half uur verderop was. Daar kon je gewoon de grens overlopen en dan was je al in de binnenstad van Tijuana. Eerst hebben we wat rondgelopen, en toen zagen we dat je voor 10 dollar een bustour van anderhalf uur door de stad kon maken, dus dat hebben we gedaan. We waren de enige in de bus :D Het was erg leuk en de gids vertelde heel veel over alles waar we langs reden. Daarna nog even snel wat souvenirs gekocht en toen was het alweer tijd om terug te gaan, want om 15:30 zou de rest ons met de auto bij de grens komen ophalen. We hadden al gehoord dat het altijd ontzettend druk is bij de grens, elke dag gaan er echt miljoenen auto’s overheen. Daarom gingen we om 14:00 alvast met een speciale grenstaxi/bus terug (want de gids had ons verteld dat het ongeveer een uur zou duren), maar dat bleek niet vroeg genoeg te zijn. Uiteindelijk waren we pas tegen 17:00 bij de auto, wat de rest (begrijpelijk) niet zo leuk vond. Maarja, we konden er niet bepaald iets aan doen helaas.

Al met al waren het 5 ontzettend leuke dagen. Ik heb weer heel veel leuke dingen gezien en beleefd!

En nu wordt het echt aftellen! Over 11 nachtjes ga ik alweer naar huis! :D

Vanavond gaan we naar de bios, naar de film Four Christmases, een erg grappige film volgens de previews!
Vrijdag met z’n allen Sinterklaas vieren en volgende week tentamens en dan is het klaar!

Nou dat was het wel weer zo’n beetje!
Voordat ik weg ga schrijf ik nog wel even een verhaaltje over de laatste 1,5 week.
Tot dan! :)

Liefs, Ilse

  • 03 December 2008 - 06:17

    Wen:

    Wow, prachtig verhaal :-)
    Ik krijg gewoon weer spierpijn als ik het lees haha.
    Viva la Mexico! Tot morgen ;-)
    Xx Wen

  • 03 December 2008 - 10:36

    Edwin:

    Leuke foto's! Ik ben ook in Mexico en de USA geweest, 'k zou zo weer terug willen.

    Gr. Edwin
    www.terweijden.nl

  • 03 December 2008 - 11:20

    Chris:

    Mooi verhaal weer en leuke fotos :-). Ik spreek je met nieuwjaar gr Chris

  • 03 December 2008 - 14:45

    Marloes:

    Woow! Echt vet leuk allemaal. Vooral San Diego! En jullie zijn daar wel sportief zeg! Een berg beklimmen! Ben trots op jullie!
    Ook nog in Mexicoo geweest, harstikke leuk natuurlijk!
    Geniet nog even van jullie tijd daar en daarna een hele fijne vlucht terug! Liefs!

  • 03 December 2008 - 18:22

    Dolf:

    Hoi Iris/ilse/.... (hoe hete je ook alweer?)

    Voor mij zijn jullie kanjers hoor dat jullie die track gelopen/geklommen hebben.
    Schitterende foto's. Had graag meegelopen.
    Geniet ook die laatste 1 1/2 week ervan!

    groetjes Dolf


  • 04 December 2008 - 20:25

    Opa Slippens:

    Wat weer een gezellig verhaal.
    Sucses met je tentamens.
    Geniet nog van'"de laatste loodjes".
    Een goede terugreis en tot zondag 14 december.
    Liefs van opa.

  • 08 December 2008 - 21:03

    Anna:

    Nog 5 daajes voor jou, en 6 voor ons! Ik kijk ernaar uit! :D Geniet nog even lekker van de laatste daagjes daar. Vooral van het weer, want dat zal hier weer een domper worden.. Tot gauw lieverd! XXX Anna

  • 09 December 2008 - 13:14

    Floorrr.:

    BEDANKT VOOR JE KAARTJE! :D

    Tot snehel!! xx

  • 12 December 2008 - 15:55

    Opa Gerlof:

    Ilse,een laatste berichtje.
    Wij wensen je een hele goeie terugreis.
    Vind Je het fijn om terug te gaan?
    We zien je zondag,doegggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg.
    Groeten,opa en Afra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27438

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: