Familiebezoekje! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Familiebezoekje! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Familiebezoekje!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 November 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Ben ik weer!
Bij mijn vorige verhaal was ik bij Halloween gebleven, dus laat ik daar maar beginnen.

Vrijdag 31 oktober was het dus Halloween, en gingen we ’s avonds bij Gözde en Sarah (2 Duitse meiden die in een appartement off-campus wonen) met alle meiden ons klaarmaken. Toen ik m’n outfit aanhad met alles erop en eraan besefte ik pas hoe erg ik er eigenlijk uitzag. Schaamteloos. Mijn rokje was toch wel veruit het kortste van ons allemaal. Maargoed, niks meer aan te doen. Legging en zwarte hipster eronder en hobbelen maar. Ik was trouwens een French Maid (“schoonmaakster”). Ook nog pizza besteld met z’n allen en rond 9 uur op naar het eerste feestje. Dat was bij het studentenhuis van een Amerikaanse jongen van onze Casino les. Ze hadden alle muren in het huis afgeplakt met vuilniszakken en nep spinnenwebben opgehangen, dus opzich hadden ze het wel leuk versierd. Buiten ook een kampvuur enzo. Toch hadden we het na een uurtje ofzo wel gezien en gingen we op naar onze volgende bestemming: feestje bij de Arabieren. Daar aangekomen bleek het een minimaal appartement te zijn, met zo’n 150 mensen erin. Best heel vol dus, niet echt mijn ding. Na een tijdje ging de rest naar de kroeg, en omdat ik natuurlijk weer niet mee kon met mijn 20 lentes jong was de avond voor mij afgelopen. Op zo’n moment is dat echt wel balen hoor. Dus eigenlijk was Halloween wel een beetje een tegenvaller, maarja.
Oja, ook nog leuk die nacht: om een uur of 4 kwam Tjitske thuis en toen ze net naar bed zou gaan ging het brandalarm af! Dat klote-alarm (ander woord is er niet voor), gaat echt wel een paar keer per maand af. Mijn nachtrust werd dus even bruut verstoord. Dus hup, alle studenten in de klerekou in pyjama naar buiten en wachten tot we weer naar binnen mochten van de brandweer.

De rest van het weekend was vooral lui. Lekker uitgeslapen zaterdag en zondag. Verder boodschapjes gedaan en post gecheckt (doe ik zo’n 1 keer per week omdat het een stukje lopen is naar een ander gebouw, maar heb het gevoel dat ik dat al in een vorig verhaal heb verteld :D). Bedankt voor het kaartje tante Sandra!

Maandagavond kwamen m’n moedertje en Mark aan! Rond 00:30 klopten ze op de deur van de hotelkamer aan, (die ik van tevoren had geboekt en ingecheckt) en hebben toen nog even gezeten en wat gedronken, en toen wilden ze niets liever dan slapen na een reis van zo’n 24 uur (begrijpelijk). Om 7:30 de volgende dag werd ik al wakker, omdat die andere 2 door het tijdsverschil al 2 uur ofzo wakker lagen :P Die dag lekker rustig aan gedaan. Ik heb ze Flagstaff en de campus laten zien, tussendoor ben ik nog even naar de les geweest (omdat ik deze week zo weinig mogelijk wilde missen aangezien ik toen Vincent er was al een hele week had vrijgenomen), en daarna nog wat boodschappen gedaan.
’s Avonds heb ik ze meegenomen naar de HotSpot, om zoveel te eten als we wilden. Daarna weer terug naar het hotel en om 21:00 lagen ze al zo goed als te slapen (gezellig hoor :P), dus toen ben ik teruggelopen naar de campus, aangezien ik de volgende ochtend weer les had en dus maar thuis ging slapen.

Woensdag ben ik dus eerst ’s ochtends even naar school geweest, en daarna gingen we naar Sedona, een stadje hier nog geen uur vandaan. Sedona heeft heel mooie oranje bergen, en is daarom benoemd tot mooiste gebied van Amerika.
Donderdag ben ik eerst de hele ochtend naar school geweest, en daarna met z’n 3en op naar Las Vegas! (waar ik 2 weken eerder dus ook al was geweest :P) Daar hadden we een kamer geboekt in het Excalibur Hotel & Casino, wat een beetje een kasteel idee is. Van de voorkant lijkt het wel een beetje op Disneyland. De hele avond over de famous Strip gelopen, en rond 1:00 waren we doodop van het lopen en zijn we gaan slapen. Wat ook nog wel leuk was: bij Planet Hollywood (casino) stond op het billboard buiten dat om 20:30 Paris Hilton daar over de rode loper zou komen, omdat daar de première was van een nieuwe film van haar. Dus we dachten: ach, we zijn er nu toch. Dus om een uur of 8 zijn we daar naar binnen gegaan, en uiteindelijk toch nog ruim een uur op mevrouw staan wachten. Maargoed, was wel lache.
De volgende ochtend ontbeten met pannenkoeken, muffins, en ei met spek bij Denny’s, wat bestwel lekker was. Toen nog even bij daglicht over de strip gelopen en wat souvenirs gekocht en daarna weer terug naar Flagstaff! Onderweg nog even gestopt bij Lake Mead en de Hoover Dam.

Zaterdagochtend zijn we naar de Meteor Crater geweest, wat de best bewaarde meteorieten krater ter wereld is. Was best leuk en interessant.
Toen waren we rond 14:30 weer terug in Flagstaff, wat goed uitkwam aangezien er om 15:00 weer een football game was. Daar zijn we dus nog heen geweest, en het was nog best een spannende wedstrijd! Uiteindelijk hebben ze net aan op 1 puntje verloren, helaas. Toen lekker pizza (salade voor mam) wezen eten bij Picazzo’s, en daarna nog naar Madagascar 2 in de bios geweest!
Zondag naar de Grand Canyon! Weer naar de South Rim, waar ik met Vincent ook geweest was. Toch weer wat nieuwe foto’s erbij met moeder en broer ipv vriend :D
Op de terugweg begon het opeens onwijs te sneeuwen! Hoe hoger we kwamen, hoe erger het werd, en op een gegeven moment was het echt een sneeuwstorm en werden we gedwongen om 15 mph te rijden. Gelukkig reden er nog auto’s voor ons, dus konden we die sporen volgen, maar het was bestwel eng!
In Flagstaff aangekomen hebben we Chinees afgehaald en dat in de hotelkamer opgegeten. Toen brak het laatste nachtje alweer aan!
De volgende dag zijn we om 6:00 opgestaan, en rond 7:30 hebben ze mij bij m’n gebouw afgezet en begonnen ze aan hun terugreis! Toen ben ik vanzelfsprekend weer lekker in m’n eigen bedje gaan liggen :D
De rest van die dag even naar school geweest en wat boodschappen gedaan. Ook hebben we onze fietsen voor de 2e keer terug gebracht naar de Walmart, omdat de remmen echt onwijs snel slijten hier door al die heuvels. Die hebben ze dus weer even voor ons gefixt, gratisj :P
’s Avonds was er een feestje bij Gözde, die jarig was. Het was erg gezellig, totdat op een gegeven moment om een uur of 2 de politie aanklopte omdat het te luidruchtig was. Hadden de buren dus de politie gebeld, die vonden het niet zo gezellig :P Toen hebben we met een klein groepje buiten om het hoekje gewacht en zijn toen de politie weer weg was weer naar binnen gegaan :D Maar toen was het feestje eigenlijk al dood, dus toen alsnog een halfuur later een taxi gebeld en naar huis gegaan.

Dinsdag waren we wegens wapenstilstanddag lekker vrij, en hebben dus heerlijk uitgeslapen tot half 1 :D De rest van de dag lekker gerelaxt, beetje niks gedaan.
Woensdag was ook niet echt interessant.
Donderdag gingen we om 12:00 voor Spa & Resort op excursie naar het Cliff Castle Resort & Casino in Sedona. Was niet super interessant. Het casino was niet echt groot en het resort gedeelte was niet echt zichtbaar aanwezig. De verschillende managers hebben een praatje gehouden over wat hun werk zoal inhoudt, en toen hebben we nog een rondleiding gekregen.

Vrijdag voor de verandering overdag vrij weinig gedaan, en ’s avonds naar de bios naar de film Role Models, die echt hilarisch was. Zeker een aanrader :D Als je de trailer nog niet gezien hebt op tv (want weet niet of ‘ie al in uit is in NL) moet je die zeker even gaan kijken op internet.

De rest van dit weekend was echt schandalig lui. Het enige wat we nog wel gedaan hebben was gisteravond naar een icehockey game, wat best leuk was. In tegenstelling tot American Football wordt dit spel niet om de haverklap stilgelegd, er zit tenminste wat actie in. NAU had dik gewonnen met 12-2 ofzo.

En nu is het zondagavond. Het is al bijna 2:00 maar ben nog niet echt moe omdat ik vanmorgen zo laat wakker werd. Eigenlijk was het al middag…

Over een kleine maand zit ik alweer thuis. De tijd gaat echt zo ongelooflijk snel hier. Maar ik krijg ook echt wel weer zin om naar huis te gaan, dus ik vind het niet zo erg :)
En over 1,5 week is het Thanksgiving en ga ik met nog 9 andere mensen 5 dagen naar San Diego! Heel veel zin in!

Op die zondagavond/-nacht na heeft het trouwens niet meer gesneeuwd hier. De temperatuur is nog draaglijk, zo’n graadje of 8/10 gemiddeld. De zon schijnt hier echt elke dag, wat onwijs scheelt in de kou, dus dat is wel lekker.

Nou dat was ‘m wel weer! Ik ga nu maar eens een poging doen om te slapen, maar zie het nog niet gebeuren.

Tot snel!
Liefs, Ilse

• 17 November 2008 - 13:14

Anna:

Ilsje Pilsje!

Wat een leuk verhaaltje weer! :D En begint idd wel erg snel te gaan allemaal nu.. Ben benieuwd hoe San Diego is! En je heb trouwens geluk dat je met Vincent paar weken geleden is Calafornia was, want (zoals je waarschijnlijk weet) zijn daar nu echt ontiegelijke bos branden! Was niet echt fijn geweest als je daar nu zat.. :S Nou goed, we spreken elkaar snel weer!! En keep an eye on your pigeon hole! (By de front desk :D)

Liefs X Anna!!

• 17 November 2008 - 18:08

Dolf:

Heb van je moeder begrepen dat jullie het erg leuk hebben gehad. Ook goed om weer eens lekker lui te zijn en in rust de rest van de weken door te brengen (grapje).
    Hou je taai en geniet ook van de laatste weken.
    PS. Je vader ervaarde de rust, toen je moeder en Mark bij jou waren, wel als erg plezierig! (grapje)

• 17 November 2008 - 18:11

Mam:

Ja, wat hebben we een leuke week gehad daar. En veel gezien en gedaan. Ik ga vast nog een keer terug om alles wat beter en rustiger te bekijken maar we hebben nu wel een indruk gekregen die er op de foto's toch veel minder indrukwekkend uitziet dan in het echt.

En inderdaad nog maar 4 weken dan ben je al weer thuis. Opmaken voor het volgende avontuur: je buitenlandse stage (waarschijnlijk in Brussel). Nou, dan krijg je vast nog meer bezoek dan in Flagstaff.

Maar eerst nog naar San Diego! Veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende verhaal.

Kus, Mam.

• 17 November 2008 - 21:12

Marije V:

Hey Ils!

Wat een gaaf verhaal weer! Foto's waren ook erg leuk, moest echt lachen om je Halloween-outfitje. Moeten we maar een keer met carnaval gaan uitproberen denk. ;) Nog ff en dan ben je weer lekker thuis, gezellig! Geniet er nog maar van en ik kijk uit naar je volgende verslag! :)

Dikke kus Marije

• 18 November 2008 - 11:34

Marloes:

Nou, ik weet niet waar jij die sneeuw hebt gezien in Amerika hoor, vast ergens op een topje van de berg, want je loopt gewoon nog in een t-shirtje rond! ;) Dat is echt TE koud in de sneeuw hoor! Haha..
    En tjah, alleen afgelopen week moesten Bianca en Ik echt hard werken voor school, dat was nl echt nodig, maar verder hebben we niks te doen. Moeten deze week nog naar school (ik ben in Groningen, want Jaap is vandaag jarig, dus ging hem gisteren verassen!). En daarna nog 2 weken school en dan klaar maar weer! Hehe.. WE gaan al bijna weer terug naar huis! Geniet nog even van de komende weken!
    liefs,