Aangekomen op Tenerife! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Aangekomen op Tenerife! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Tenerife!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Februari 2009 | Spanje, Madrid

Hoi allemaal!

Hier even een kort verhaaltje van mij!

Gister ben ik aangekomen op Tenerife. Goeie reis gehad, alles volgens plan.
Bij het appartement aangekomen werd ik al opgewacht door Steffen en Antonia, beiden Duits. Steffen loop hier al 5 maanden stage, en blijft nog tot de zomer. Antonia is mijn huisgenootje en blijft tot april.
Het appartement viel wel een beetje tegen, erg klein. Gewoon een simpel 1-kamer appartement met 2 1-persoonsbedden, kast, tafeltje met 2 stoelen en een klein keukenblokje. En een badkamertje. Het is een beetje aan de oude kant maar ziet er nog aardig uit. En een balkonnetje niet te vergeten :D Alleen dan wel weer met uizicht op een betonnen muur :P Dat dan weer wel.

Vandaag ben ik ´s morgens naar het hotel gegaan waar ik de komende 5 maanden zal stage lopen. Het hotel is trouwens in Santa Ursula en mijn appartement in Puerto de la Cruz. Ligt zo´n 10 minuten met de bus bij elkaar vandaan. Zo ga ik dan ook elke dag daarheen.
Daar aangekomen kennis gemaakt met Ginette, een Nederlandse vrouw van de PR afdeling waar ik ook de afgelopen weken contact mee heb gehad. Erg aardige vrouw. Toen een rondleiding gehad en kennis gemaakt met nog heel veel mensen, ook leuk :) Verder kreeg ik te horen dat ik de komende tijd in het restaurant zal werken. Voor hoe lang is nog onbekend, dat hangt er vanaf hoe snel mijn Spaans vooruit gaan, zodat ik dan bijvoorbeeld bij de receptie kan werken.
Op maandag en dinsdag ben ik vrij en de rest van de week werk ik van 10:00 tot 19:00. Relaxt dus wel :) En in het hotel krijg ik ontbijt, lunch en diner, ook lekker :) De rest van de middag was ik dus vrij en heb ik wat rondgelopen hier in het stadje, en heb ik onder andere ontdekt dat ik vlakbij het strand zit, om de hoek zit een grote supermarkt, en daar om de hoek een winkelcentrum met bést wat leuke winkeltjes! (minder leuk voor mijn portomonnee ;). Ideale locatie dus.
Oja, en tegenover mijn apparement is een internetcafé, waar ik nu zit. Rede daarvoor is dat ik (SLIM als ik ben) mijn kabel van m´n laptop ben vergeten, dus zonder stroom daarvoor zit :( Maar over 1,5 week komen Vincent zijn ouders al hierheen dus dan kunnen die de kabel meenemen. Dus tot die tijd zit ik aan de overkant :)

Verder is het weer hier wisselvallig. Gister toen ik aankwam plensde het dus dat was wel een beetje een domper. Vanmorgen miezerde het maar in de loop van de dag klaarde het op en ´s middag scheen het zonnetje lekker. Kon lekker in een shirtje buiten lopen (jaloersmaker numero 1).

Nou, dat was het wel voor nu.
Ik heb een paar foto´s gemaakt vanmiddag, even kijken of ik ze erop kan zetten
Ik laat snel weer wat van me horen!


Liefs,
Ilse



  • 02 Februari 2009 - 20:46

    Bart:

    Nog niet gelezen, maar ik wil de eerste zijn!

  • 02 Februari 2009 - 20:48

    Bart:

    Zo, gelezen.

    Klinkt goed allemaal Ils. Gelukkig vallen de mensen niet tegen ;-).

    Passen wij ook op dat kleine kamertje?

  • 02 Februari 2009 - 23:16

    Karlijn:

    De 2de! Leuk hoor meid! Klinkt allemaal goed! Heeeel erg veel plezier, geniet er maar lekker van!

    Tot snel!

    dikke kus,

  • 03 Februari 2009 - 06:59

    Dolf,:

    Hoi Ilse,
    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen.
    Goed dat je in het restaurant begint. Ik vond dat altijd erg leuk werk. Leer je ook mogelijk snel spaans.
    Geniet, naast het werk, ook van de rest hé!

    grt Dolf

  • 03 Februari 2009 - 07:27

    Chris :

    Klinkt goed mooie locatie ook. Veel plezier.

  • 03 Februari 2009 - 08:59

    Isabelle:

    Whaaa! Ik ben zooo jaloers! Je gaat weer zo veel tegekke dingen beleven! Geniet er van mop, spreek je snel!
    Dikke kus Isa

  • 03 Februari 2009 - 09:06

    Anna:

    Gutentaaag! :D

    Leuke foto's! :D Ondanks dat het niet super mooi weer was toch mensen die stug op het strand lagen :P Succes je eerste werk weekje!

    Liefs Anna!

  • 03 Februari 2009 - 13:00

    Luciën:

    hoi dochterlief,

    Gisteravond alles al gelezen maar ff geen tijd om te schrijven. In ieder geval mooi dat de kick off goed is. Je gaat weer genieten! Tot gauw!

  • 03 Februari 2009 - 14:15

    Rie:

    Klinkt fijnnnn, zorg even dat het over twee weken superlekker weer is daar op de eilanden!

    xxx

  • 03 Februari 2009 - 15:02

    Remco:

    Hè! Leuk dat je er bent. HEEL SLIM dat je je kabeltje bent vergeten. Klinkt allemaal erg leuk daar, wel mazzel dat Vincent zijn ouders over 1,5 week komen. Verder ziet het er wel leuk uit. En kunnen Antonia en Steffen een beetje Engels praten? Ik verheug me nu al op je nieuwe berichtje.

    Heel veel groetjes,

    Remco

  • 03 Februari 2009 - 17:47

    Wen:

    Damn.. Dat ziet er toch allemaal vervelend uit.. Ik ben dan ook totaal niet jaloers :p
    En volgens mij is je bed nog steeds groter dan in Amerika, dus je mag niet zeuren haha ;)
    Heel veel plezier daar meid! Maak er een te gekke tijd van en ik kijk al uit naar je volgende berichtje! :)
    Xx Wen

  • 03 Februari 2009 - 18:09

    Marije V:

    Hey Ils!
    Ziet er goed uit allemaal, leuke naam ook van je appartement. ;) Had je mailtje gehad en idd, blond als ik ben, heb ik nooit je nieuwe nummer goed opgeslagen. Hihi...Nou geniet er van en succes in het hotel!

    P.S. Al die leuke winkeltjes wel goed in de gaten houden he, voor eventuele jurken. :)

    Kus Marije

  • 03 Februari 2009 - 19:04

    Sandra:

    Hola Ilse,

    Wij wensen je nogmaals een ontzettend fijne tijd daar!

    Saludos de Sandra, Marcel, Samantha, Ingmar en Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27485

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: