1.000 tomaten, 500 paprika's en 300 uien - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu 1.000 tomaten, 500 paprika's en 300 uien - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

1.000 tomaten, 500 paprika's en 300 uien

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 Maart 2009 | Spanje, Madrid

Dat is denk ik zo ongeveer wat er door mijn handen is gegaan de afgelopen 6 weken in de keuken ;) Plus nog heel veel andere dingen natuurlijk. Het zijn uiteindelijk toch wel heel wat weekjes geworden in de keuken, omdat ik het best wel relaxt vond :) Op een gegeven moment wist ik gewoon wat ik per dag kon doen, kwam ik in een soort ritme en hoefde ik niet zoveel meer te vragen etc., dus dat was wel lekker. Ook wordt er elke dag een groot kaasplateau gemaakt voor het dinerbuffet, en die mocht ik op een gegeven moment ook gaan maken. Gewoon een paar soorten kaas kiezen en die een beetje in leuke vormpjes snijden en creatief neerleggen, mocht ik verder helemaal zelf weten. Dus dat vond ik wel leuk :)
En nu zit het erop in de keuken! De directrice wilde graag dat ik nu weer 2 weken in het restaurant ga werken omdat het momenteel druk schijnt te zijn in het hotel. Na die 2 weken ga ik dan naar de Receptie voor 3 weken, dan een week terug naar huis, dan een week Housekeeping, dan 3 weken Public Relations en de laatste 2 weken bij de Animatie.

Het is al best weer een tijdje geleden sinds mijn vorige verhaal, maar ik beleef hier dan ook een stuk minder dan in Amerika, dus ik heb niet genoeg “materiaal” om elke 2 weken wat te schrijven zoals toen ik daar was ;)
Maar aan het bezoek zal het niet liggen! Tjongejonge, wat heb ik al een bezoek gehad en wat ga ik nog veel krijgen!
Mijn laatste verhaal was op 22 februari, dus laat ik vanaf daar maar even verder gaan.
Toen waren Vincent z’n ouders dus net vertrokken, en die donderdag de 26e kwamen m’n vader en Dolf alweer! Zij kwamen ’s ochtends al aan, en zijn toen ’s middags met hun huurauto deze kant op gereden en hebben ze mij van m’n werk gehaald. Was wel heel fijn om m’n vadertje weer te zien :) Toen zijn we lekker ergens wat gaan eten en daarna zijn zij weer terug gereden naar Los Christianos in het zuiden, waar hun appartement was (omdat je in het zuiden beter kunt duiken). Vrijdag heb ik ze niet gezien en zaterdag zijn ze weer hierheen gekomen. In de week dat zij hier waren was namelijk volop het carnaval aan de gang! Dat wordt hier zo ongeveer net zo groots gevierd als in Brazilië, met parades met honderden mensen in prachtige kostuums!
Die zaterdag was dus dé parade, en die hebben we dus ook bekeken. Echt zo mooi allemaal! Was heel leuk om een keer gezien te hebben hoe carnaval écht gevierd hoort te worden :)
Zondag gingen m’n vader en Dolf duiken, dus toen heb ik samen met Antonia de bus gepakt en zijn we naar het zuiden gegaan. Daar lekker de hele middag op het strand gelegen en toen m’n vader en Dolf klaar waren met duiken zijn we nog even met z’n vieren gezellig wat gaan drinken. Toen gingen Antonia en ik om een uur of 7 alweer terug naar huis.
De dagen daarop hebben we elkaar niet gezien, maar op donderdag mochten ze niet meer duiken (omdat dat niet mag binnen 24 uur voordat je gaat vliegen), dus had ik die dag vrijgenomen. Toen zijn we met z’n drieën met de auto wat over het noorden van het eiland gereden. Eerst naar de noordwest kust en daarna naar de noordoost kust. Was wel even mooi om te zien :) Daarna nog even wat gegeten en gedronken in Santa Cruz en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen! Was wel even slikken en viel me toch wel iets zwaarder dan verwacht. Maarja, niks aan te doen.

De week erop heb ik niet zoveel bijzonders gedaan volgens mij ;)

En na zo’n anderhalve week alleen te zien geweest kwamen op maandag 16 maart m’n opa en oma hierheen! ’s Avonds uit m’n werk ben ik naar hun appartement gegaan en omdat het erg warm was geweest die dag hebben we nog lekker tot een uur of 11 op het balkon gezeten met een wijntje ;)
De rest van de week moest ik gewoon werken, dus die dagen ben ik elke avond lekker (soms wat minder lekker) uit eten geweest met m’n opa en oma.
Het weekend had ik vrij, en toen zijn we met z’n drieën met de huurauto op pad geweest. De zaterdag zijn we ’s ochtends naar El Sauzal gereden, waar het Casa del Vino is. Een wijnmuseum dus. Het was moderner dan ik had verwacht en het zag er wel mooi uit allemaal. Was wel leuk om even te zijn geweest.
Daarna hebben we nog in een restaurantje koffie met lekker gebak gegeten/gedronken onder het genot van een prachtig uitzicht!
Toen zijn we weer terug gereden naar Puerto de la Cruz, en hebben we de rest van de middag in de zon bij het zwembad gelegen en op het balkon zitten lezen. Lekker rustig aan dus. ’s Avonds hebben we lekker pizza gegeten in mijn vaste pizzeria ;)

Zondag zijn we naar het oudste dorpje van het eiland gereden: Garachico. Het dorpje zelf is niet veel bijzonderder dan andere dorpjes, maar hier hebben ze ook Lava-rock-pools. Door een vulkaanuitbarsting weetikhoeveel jaar geleden zijn er allemaal een soort van kuilen ontstaan van lava, bij de zee, waardoor die dus vollopen met zeewater. En dus zijn dit nu zwembaden die door middel van allemaal paden met elkaar verbonden zijn.
Op de terugweg kwamen we langs Icod de los Vinos, waar we ook nog even gestopt zijn. Mocht dit je bekend in de oren klinken, dan klopt dat ;) In mijn vorige verhaal heb ik mijn geweldige wandel avontuur naar een zeker (blijkbaar niet-bestaand) bezoekerscentrum beschreven, en dat was daar. Vandaar ook dat ik mijn opa vroeg om die bordjes even omhoog te volgen met de auto ;) Met de auto zijn we iets verder gereden dan dat ik gelopen had, maar ook toen waren we er nog niet en zijn we maar terug gereden, omdat het bestwel slingerweggetjes waren.
Het raadsel is dus nog niet opgelost ;)
Mijn opa en oma waren eerder die week ook al naar dit plaatsje geweest, waar dus die Drakenboom staat. Alleen toen ze mij de foto’s lieten zien die ze die dag hadden gemaakt kon ik ze doodleuk vertellen dat ze een hele verkeerde boom gekiekt hadden :D
Hebben ze die hele Drakenboom dus niet eens gezien die dag, dus vandaar dat we nog maar even terug zijn gegaan ;).
Halverwege de middag waren we weer terug en verder die dag rustig aan gedaan en ook in het appartement gegeten.

Maandag- en dinsdagavond zijn we weer lekker uit eten geweest en woensdagochtend gingen ze weer naar huis! Ook dit was een ontzettend gezellig week die weer voorbij is gevlogen!
De rest van deze week was slo-pend. Morgen komt Vincent namelijk hierheen! :D De afgelopen dagen kon ik echt nergens anders aan denken en dus ging de tijd natuuurlijk ongekend langzaam. Maar ze zijn nu toch echt voorbij en morgen is het dan eindelijk zover! :D:D

En verder, tsja, het weer wisselt heel erg. De week dat m’n opa en oma er waren was het de meeste dagen heerlijk weer met veel zon, met af en toe wel een bewolkte dag ertussen. Maar gister heeft het de hele dag pijpenstelen geregend, dus er is echt geen pijl op te trekken. Hopelijk treft Vincent het een beetje met het weer als hij hier is.
Was wel grappig trouwens, een tijdje geleden vertelde een van de receptionistes me dat er een paar gasten hadden geklaagd dat het slecht weer was!! Niet dat ze het gewoon jammer vonden maar ze waren echt boos op het hotel! Dat verzin je toch niet?!
“Ooooh dus U had géén regen besteld?! Nou dan bellen we toch even voor de zon!” :P
Echt hoor, sommige mensen…

Nouja, dit was het wel weer zo’n beetje denk ik. Volgende week als Vincent er is heb ik geregeld dat ik maar 2 dagen hoef te werken en de rest van de week vrij ben, dus dat is wel lekker :)

Oja! En van de week vertelde m’n moeder toen ik met haar zat te msn’en even tussen neus en lippen door dat ze op mijn verjaardag hierheen komt!! :D Samen met mijn andere oma, van m’n vaders kant. Dus dat wordt ook weer leuk! Nog meer bezoek! :D
Ik heb m’n tickets trouwens ook geboekt voor de week dat ik terug naar huis komt in mei. Op woensdag 6 mei land ik om 16:20 op Schiphol, en op donderdag 14 mei vertrek ik vanaf Düsseldorf weer hierheen. En nu komt het leuke: mijn ticket terug was zo goed als gratis! :D Ik zat even naar tickets te zoeken op ryanair.com, en toen zag ik opeens: 14 mei 0,00 ! Dus m’n vader heeft ‘m toen gelijk geboekt en er kwamen alleen 21 euro belasting en kosten etc. bij, dus nu heb ik een ticket voor 21 euro! :D
Nou dat vond ik wel even het vertellen waard :D Dus iedereen die zin heeft om even lekker cheap hierheen te komen: check www.ryanair.com :D

Nou dit was het echt!
Tot snel!

Liefs,
Ilse

  • 29 Maart 2009 - 20:51

    Mam:

    Ja, ja, de tijd gaat snel. Je zit er nu al weer bijna 2 maanden. Straks ben je over de helft en dan wordt het al weer aftellen. Ik heb echt veel zin om daar heen te komen. Lekker in de zon! (hoop ik) Heel veel plezier de komende week met Vincent en tot gauw!

  • 30 Maart 2009 - 07:23

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    We hebben een leuke 8 dagen op Tenerife gehad. Was erg leuk om te zien hoe jij daar woont en werkt. Ik geloof best dat het allemaal minder spectaculari is dan in Amerika, maar denk maar zo ieder deeltje van deze aardbol heeft z'n charmes.
    Geniet er toch nog even van, want voor dat je het weet is het over.
    groetjes Dolf

  • 30 Maart 2009 - 07:42

    Wen:

    Hee Ilse,
    Je hebt het alweer over teruggaan naar Nederland, maar het lijkt toch alsof je er nog maar net zit. ;)
    Een tijdje geen verhaal, maar met zo'n lange als deze maak je het weer helemaal goed! Vooral dat laatste berichtje is niet verkeerd! Ryanair he? Ik ga d'r eens over nadenken.. :p
    Succes daar de laatste weekjes!
    Xx Wen

  • 30 Maart 2009 - 08:51

    Petra T:

    heey Ilse!!

    Wat gezellig al dat bezoek!! Volgens mij heb je het helemaal naar je zin daar! Leuk om te volgen wat iedereen nou doet! Succes met je stage en zie je in september weer!

    Xx Petra

  • 30 Maart 2009 - 11:00

    Sander:

    Hey Ils!

    Al kanaries gevangen?Leuk verhaal btw :P Hierzo wordt het nu eindelijk ook een beetje mooi weer. Zonnetje breekt af en toe door.
    Veel plezier nog daar, zie je in mei wel weer.

    X

  • 30 Maart 2009 - 13:22

    Isabelle:

    Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!LeukLeuk!Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!Leuk!
    Heel veel plezier met Vincent!!!!
    Dikke kus isa

  • 31 Maart 2009 - 20:11

    Marije V:

    Hey Ils,

    Geniet van je weekie met Vincent en dat het maar mooi weer mag worden! :) Zie je in mei!

    Dikke kus Marije

  • 02 April 2009 - 15:21

    Brotahhh!!!:

    Hoiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

    Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd dus ik denk laat ik dat maar eens doen. Ziet er allemaal erg leuk uit. Maarja ik kan natuurlijk niet heen vanwege school :( :'( Maarja, ik ga wel naar je volgende stageplaats :D. Het ziet er dus allemaal leuk uit. Ik hou niet zo van die tripjes :P. Maar waarom heet die boom de Drakenboom??? Ik hoor nog wel van je.

    Groetjes, en dikke kus

    Brotahhh!!! Remco

  • 15 April 2009 - 14:49

    Opa Slippens:

    Van harte gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag.
    Mag je eindelijk met je vuist op tafel slaan,ben je niet thuis.
    Hoe gaat het met je?
    Kom je je tijd een beetje door?
    Vier je je verjaardag nog een beetje?Is je moederer morgen al?Of moet je hard werken?
    Hier is het prachtig weer.
    We hopen dat jeje evengoed een beetje jarig voel!
    We spreken je,begin juni.
    Heel veel groeten,van opa en Afra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 27484

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: