Tenerife: not so bad after all :) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Tenerife: not so bad after all :) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Tenerife: not so bad after all :)

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

14 Juni 2009 | Spanje, Madrid

Nog 14 nachtjes, en dan word ik eindelijk weer voorgoed herenigd met mijn allerliefste vriendje :) (ja, je mag nu best een teiltje erbij pakken ;) ) God wat mis ik hem.
En ja, natuuuuuurlijk word ik ook weer herenigd met mijn lieve familie en vrienden, maar niet voorgoed, want volgend jaar staat er weer een stage van 5 maanden op het programma en dan is het de bedoeling dat Vincent ook mee gaat :D Maar daar gaan we nu nog niet aan denken!

Zoals de titel al doet vermoeden: ik heb het momenteel wel naar m’n zin hier (it’s about time). De dagen gaan best snel, ook al voer ik vrij weinig uit, en met Giovanna is het ook erg gezellig. We lopen bijna elke avond even een rondje door Puerto en drinken dan ergens een kopje koffie, en elke avond voor het slapen gaan kijken we even 2 afleveringen van Sex & the City :D
Verder is het weer eindelijk ook heeeerlijk! Al meer dan 2 weken schijnt elke dag volop de zon en komt het kwik soms zelfs boven de 25 graden! (als Facility Management op niks uitloopt kan ik altijd nog weervrouw worden :D )

Sinds ik terug ben van mijn weekje Nederland werk ik bij de PR. De enige die hier werkt is Isabelle, die ook mijn stage begeleider is. Ik hoef hier eigenlijk niet zoveel te doen. Bijna elke dag is er een welkomstcocktail voor de gasten die de vorige dag zijn aangekomen, maar dat geldt alleen voor bepaalde reisorganisaties, dus sommige dagen is er geen. Die cocktails doen Isabelle en ik dus. Ik doe de Duitse, Engelse en Nederlandse (zeldzaam), en Isabelle de Franse en ook Duitse. Hier vertellen we de gasten wat algemene informatie over het hotel en geven ze als ze dat willen een rondleiding. Best leuk om te doen als de gasten leuk en geïnteresseerd zijn ;)
Verder doen we elke maandagochtend een enquête onder alle gasten. Dit is een heel korte en simpele enquête waarbij de gasten alleen een kruisje bij een bepaald tevredenheidniveau bij elke afdeling hoeven te zetten. Deze enquêtes delen we uit bij de ingang van het restaurant tijdens het ontbijt, en als het ontbijt voorbij is verwerken we de resultaten ook gelijk. De afgelopen 2 keer heb ik dit alleen gedaan, en dat was wel relaxt :)
Voor de rest is er ook nog wat papierwerk dat elke week gedaan moet worden, maar dit stelt niet zoveel voor.
Het grootste deel van de dag besteed ik daarom ook aan mijn project voor school, wat nu bijna af is. Ben er zelf best tevreden over opzich :)

En vorige week heb ik alweer bezoek gehad! :D Namelijk van m’n ouders en opa&Afra! Ze kwamen aan op donderdag 4 juli, en vertrokken helaas dinsdag de 9e alweer.
Maar het waren leuke en gezellige dagen!
De dag voordat ze aankwamen heb ik 10 uur gewerkt zodat ik op donderdag maar van 8:00 tot 14:00 hoefde te werken. De eerste dag hebben we niet zoveel gedaan; lekker bij het zwembad gelegen en uit eten geweest bij de pizzeria.
Vrijdag zijn we met de auto door het Parque Nacional del Teide gereden, het nationale park van de vulkaan. Hier was ik met Vincent ook al heen geweest, maar ook dit keer was het weer erg mooi. Vanuit het nationale park zijn we naar het Masca gebergte gereden, het enige deel van het eiland dat ik nog niet had gezien, dus ook voor mij was dit erg leuk! De dag ervoor had ik op internet gelezen dat daar ergens een restaurantje zit met schijnbaar het terras met het mooiste uitzicht van Europa, en speciale Masca-taart. Daar aangekomen was het nergens te bekennen, en m’n moeder had het al opgegeven toen ik toch opeens de naam van het restaurant op een verscholen bord zag staan! En we hadden geluk, hij was open :) Het was een erg leuk restaurantje met typisch Spaanse inrichting en veel bloemen op het terras. En ja, het uitzicht was inderdaad erg mooi, maar of het nou de mooiste van Europa is……ach. Ik verheugde me op een kopje koffie met de in mijn verbeelding lekkere fruitige, zoete Masca taart, toen het een hartige taart met mais, ui en knoflook bleek te zijn. Toen hebben we de koffie maar ingeruild voor Sangría en de hartige taart geprobeerd :D Erg lekker!
Hierna zijn we weer over de smalle bergwegen terug gereden naar Puerto (die wegen waar ik het in m’n vorige verhaal over had waar ik niet met m’n vader of Bart zou willen rijden, het viel toch mee met m’n vader ;) ). In Puerto weer lekker uit eten geweest.

De volgende dag gingen we naar het zuiden, want m’n vader wilde graag weer gaan duiken waar hij tijdens zijn vorige bezoekje ook had gedoken, en ook met die mensen. Die dag hadden m’n opa en Afra even een rustdagje ingelast, dus ik ging samen met mijn ouders die kant op. Toen m’n vader ging duiken hebben m’n moeder en ik lekker geshopt en op een terrasje gezeten. Helaas was het bewolkt die dag dus op het strand liggen zat er niet in. Op een gegeven waagden we toch maar een poging maar toen begon het ook nog eens te regenen! Toen hebben we dus maar wachtend op m’n vader Sudoku’s zitten maken bij de duikschool ;)
’s Avonds zijn we in Puerto weer met z’n allen lekker uit eten geweest.
Zondag ging m’n vader weer duiken, en dit keer gingen m’n opa en Afra ook mee naar het zuiden. Deze dag scheen de zon gelukkig wel, dus we konden lekker op het strand liggen. Toen m’n vader klaar was met duiken hebben we nog lekker wat gegeten op een terrasje en zijn toen weer terug naar Puerto gereden. De rest van de middag hebben we bij het zwembad van het appartement gelegen, en ’s avonds natuurlijk weer lekker uit eten geweest, weer bij de pizzeria :D

En toen was hun laatste dag hier alweer aangebroken! Want de volgende dag zouden ze vroeg vertrekken naar het vliegveld. Op maandag hebben we een beetje rondgereden door het Anaga-gebergte, waar ik ook al met Vincent was geweest. Nog even bij een kustplaatsje gestopt om een kopje koffie te drinken, en toen weer terug naar Puerto en weer bij het zwembad gelegen :)
Ik had Giovanna uitgenodigd om die avond mee uit eten te gaan, dus die hebben we opgehaald en toen weer lekker uit eten geweest bij hetzelfde restaurant als zaterdag.
En ja, toen was het alweer tijd voor dat stomme, STOMME afscheid! Sjonge, dat heb ik echt veels te vaak gedaan het afgelopen jaar! Maarja, het is niet anders. Gelukkig was het deze keer maar voor 3 weken :)

En ja, de afgelopen week gewoon elke dag gewerkt. Nu nog 2 dagen werken en dan lekker 2 dagen vrij. Dan nog 4 dagen werken en dannnnnnnnnn komt Anna nog hierheen!!! :D Nog even op het laatste moment een ticket hierheen geboekt! :D Ze komt de 23e aan en dan gaan we de 28e samen terug naar huis! :)

Oja, gisteravond is er een nieuwe stagiaire aangekomen. Eerste indruk is wel aardig, maar beetje saai misschien. We zullen zien :)

Nou, dat was ‘m weer!
Tot over 2 weken!!!! :D

  • 14 Juni 2009 - 19:50

    Bart:

    Oke, dus nu ben ik de enige met wie je daar niet zou willen rijden...

    Is het zo erg..?

  • 14 Juni 2009 - 20:01

    Bart:

    Oke, dus nu ben ik de enige met wie je daar niet zou willen rijden...

    Is het zo erg..?

  • 15 Juni 2009 - 07:32

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    Nog even volhouden en bijna mag je weer naar hete koude kikkerlandje met soms een beetje zon.

    Hoop niet dat deze laatste loodjes zo zwaar zijn.

    groetjes Dolf

  • 15 Juni 2009 - 07:42

    Mark:

    Nou tot over 2 weken dan maar :D

  • 15 Juni 2009 - 08:23

    Flo:

    Yeah, tot snel! :D En heyy.. zo te zien is het allemaal goed gekomen met je voornemens. Onze Toney Chocoloney heeft thank God geen roet in het eten gegooit..
    (Nu wilde ik een heel flauw woordgrapje maken, maar ik dacht: laat ik het niet doen.) :P

    ANYWAYYYYYY, have fun!! :D

    xxx

  • 15 Juni 2009 - 09:21

    Wen:

    Hee Ils,
    Eindelijk weer een berichtje.. ;) De tijd gaat nu echt snel, voor dat je het weer ben je weer thuis.. :p
    Geniet dus nog maar even van het weer daar. Hier is het zoals gewoonlijk weer 10x niks.. (Ik denk dat "Weer" een onderdeel moet worden van Facility Management.. :))
    Succes nog daar!!
    Xx Wen

  • 15 Juni 2009 - 10:11

    Anna:

    Nog een weekje! :D
    Jeeeejj :D:D..
    Schoolwerk komt mn strot uit! Heb zin in weekje strand :D

    Kus!!

  • 15 Juni 2009 - 19:44

    Mam:

    Leuk stukje heb je weer geschreven, en leuke foto s ook. Het waren wel een paar heerlijke dagen. En nu gaat het aftellen snel, eigenlijk nog maar een week want als Anna er is vliegen de dagen helemaal om. Neem de zon maar mee naar huis. Tot volgende week!

  • 16 Juni 2009 - 19:00

    Rie:

    Stage bijna overrr! VOOR MIJ OOK! BIERBIERBIER ;)

    Genietgenietgeniet van je laatste weekjes zon! liefssssx

  • 18 Juni 2009 - 17:12

    Opa En Oma:

    Hallo Lieve Ilse

    Nog 10 nachtjes dat kun je weer naar je Vincent.
    Maar wij vinden het ook heel fijn dat je weer terugkomt in de familie schoot.
    Al heb je over bezoek niet te klagen gehad.
    Bedankt voor je ansichtkaart met bekende plekjes.
    Geniet nog even van het lekkere weer, want hier is het altijd maar afwachten wat het weer doet.

    Een goede reis naar huis en tot ziens.

    groetjes Opa en Oma

  • 22 Juni 2009 - 15:00

    Sandra:

    Hoi Ilse,
    Bedankt voor je kaart!
    Geniet nog maar even lekker van je laatste week, het is zo voorbij!
    Groetjes van Sandra en Marcel, Samantha en Ingmar
    p.s. Samantha is geslaagd voor haar vmbo!

  • 22 Juni 2009 - 15:28

    Bianca:

    Hallo Meid!

    Wat lekker zeg dat je al bijna naar huis gaat (volgens je waarbenjij.nu al over 6 dagen)! Loop jij wel je 100 dagen stage dan? Ik heb ook iets om naar uit te kijken over 6 dagen want dan komt Floris langs, eindelijk! Ik zit hier nu al 3 maanden en moet er nog 2 :D!

    Meid, succes met de laadjes loodjes en see you in September!

    Liefs, Bianca

  • 27 Juni 2009 - 11:33

    Opa En Afra:

    Ilse,je laateste nachtje.
    Ga je net zo vroeg weg,als wij?Dan wordt het vast slecht slapen.
    Maar dat haal je weer in hè.Lekker in je eigen bed.
    Wij wensen jou een hele goede reis,en tot...........
    Groeten van Opa Gè en Afra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 27482

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: