Professioneel glazenpoetser - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Professioneel glazenpoetser - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Professioneel glazenpoetser

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 Februari 2009 | Spanje, Madrid

Nou, dat zit zo: de eerste twee weken van mijn stage ben ik werkzaam geweest in het restaurant en de bar van het hotel. Nouja, werkzaam… Het is momenteel nogal rustig in het hotel; gevolg: weinig tot geen mensen in de bar en het restaurant, waardoor er weinig te werken valt. In het restaurant is er alleen ’s ochtends en ’s avonds buffet, en in de bar kunnen de mensen tussen de middag lunchen of de rest van de dag iets drinken. Ook loopt er onnodig veel personeel rond, waardoor er nog minder werk voor mij overbleef. Daarom bestond mijn werkdag grotendeels uit het oppoetsen van bestek en glazen voor het restaurant. Je begrijpt dat dit natuurlijk erg uitdagend en leerzaam werk is.
De meeste dagen heb ik van 14:00 tot 22:00 gewerkt, dus ’s avonds vanaf 18.30 kon ik dan wel in het restaurant werken, maar omdat er dus zoveel personeel rondliep was het de meeste avonden niet echt hard werken, waardoor de tijd erg langzaam ging. Ook had ik een werkelijk waar prachtige outfit aan in het restaurant (zie foto).

Maargoed, het is natuurlijk niet één en al ellende hier ;) Al mijn collega’s zijn ontzettend aardig, en proberen me zo goed mogelijk te helpen en Engels te praten. De meeste spreken weinig tot geen Engels, maar met handen en voeten kom je al een heel eind :) Dus dat maakt het werk zeker al een stuk leuker. Verder zit het restaurant/bar er voor mij dus alweer op, en heb ik de afgelopen week in de keuken gewerkt, waar ik elke dag van 10:00 tot 18:00 werk, wel relaxt dus. Het werk zelf is best leuk, en ook hier heb ik leuke collega’s. Alleen ben ik afgelopen vrijdag flink onderuit gegleden in de keuken, waardoor ik al een paar dagen behoorlijke pijn in m’n bovenbeen heb. Maar ach, dat gaat wel weer over :)

Zo’n twee weken geleden heb ik op een vrije dag de bus naar het plaatsje Icod de los Vinos genomen, waar een enorme zogeheten Dragon Tree staat. Een heel oude boomsoort die de ijstijd heeft doorstaan. In het stadje aangekomen zag ik een prachtig bordje waarop stond “centro de visitantes” met een pijl naar rechts. Toerist als ik ben dacht ik daar wel even heen te gaan, want ik hou van foldertjes, ansichtkaarten en andere toeristenfrutsels (hè Wen :D ). Nou, blijkbaar was het me niet gegund, want na zo’n 10 minuten lopen kwam er weer zo’n mooi bord, en daarna weer, een toen WEER! Het hield maar niet op! Op een gegeven moment was ik ruim drie kwartier aan het lopen (omhoog, en ook niet zo’n beetje steil), maar ik moest en zou dat verdomde informatiegedoegebouw vinden. En ervaren bergbewandelaar als ik ben (zie een paar verhalen terug “Humphreys Peak” ;) ), bleef ik stug doorlopen. Maar na nog 3 van die ***bordjes tegen te zijn gekomen heb ik het toch maar opgegeven en ben ik terug naar beneden gelopen.
Tot op de dag van vandaag blijft het me een raadsel. Volgens mij ben ik gewoon voor de gek gehouden. OOIT zal ik het vinden! (met de auto vanzelfsprekend).
Oja, daarna ben ik dus nog naar die Dragon Tree gelopen, wat niet echt spectaculair bleek te zijn (het blijft toch een boom he). Erg nuttige dag dus.
Mijn andere vrije dag heb ik heel verstandig op het strand doorgebracht :D

En toen kwamen vorige week vrijdag Willem en Dita al langs! (ouders van Vincent)
Ze kwamen ’s avonds laat aan, en aangezien ik toch tot 22:00 moest werken ben ik daarna nog even naar hun appartement gelopen. De twee daaropvolgende dagen hebben we voordat ik ging werken even een kopje koffie gedronken op een terrasje.
Daarna begon ik in de keuken en werkte ik dus van 10:00 tot 18:00, dus toen konden we ook ’s avonds ergens wat gaan/eten drinken. De woensdag had ik vrij genomen; het maakt de keuken manager niet uit welke 2 dagen in de week ik vrij neem, dus dat is wel relaxt. Toen ben ik samen met Willem en Dita naar het zuiden van het eiland gereden (ze hadden voor 4 dagen een auto gehuurd), naar Las Americas. Dit is door de vele stranden meer de toeristentrekker van het eiland dan het noorden, en dat merk je gelijk. De hele kust is volgebouwd met hoge hotels, en de souvenirwinkels vliegen je om de oren. Hier in Puerto de la Cruz is het ook wel toeristisch, maar toch is het een gezellig stadje met smalle straatjes en gezellig pleinen. Dat heb ik in het zuiden nog niet kunnen ontdekken, maar toch was het leuk om ook de andere kant van het eiland te zien.
Daarna zijn we nog even Santa Cruz (de hoofdstad) in geweest, we kwamen er toch langs. Ik heb aardig wat leuke winkels voorbij zien komen, dus daar zul je me vaker vinden de komende maanden :D
Donderdagavond was alweer hun laatste avond en zijn we lekker uit eten geweest, en heb ik papegaaivis gegeten! Was best lekker :)

Vrijdag en zaterdag heb ik gewerkt, en vandaag lekker een vrije dag. Het is hier nu trouwens ook carnaval, wat zo’n 2,5 week duurt! Het carnaval hier is 1 van de grootste ter wereld, op Brazilië etc. na. Volgende week zaterdag is er zo’n grote parade door de stad, lijkt me erg leuk om te zien!
Gisteravond ben ik met Antonia het centrum in geweest, om te kijken of er nog wat te beleven viel. Op het haventerrein staat een groot podium, maar we kwamen erachter dat je daar kaarten voor moest kopen en daar hadden we geen zin in. Toen zijn we op een terrasje op het Plaza del Chargo (drukste/gezelligste plein van Puerto) gaan zitten en hebben we een heerlijke cocktail gedronken. De meest belachelijke verkleedde mensen kwamen voorbijgelopen, wat erg grappig was om te zien. Het lijkt hier nogal populair te zijn dat de mannen als vrouwen gekleed gaan, echt hilarisch om te zien af en toe! Mannen in glitterpakjes en verentooien op hun hoofd :D

En dan komt aankomende donderdag mijn vader al hierheen! :D Samen met Dolf en dan gaan ze de hele week duiken. Ik heb nu dus alweer iets om naar uit te kijken! :)

Voor de rest is het weer wisselvallig. De ene dag is het bewolkt met een beetje of geen zon, sommige dagen regent het pijpenstelen, en zoals vandaag scheen het zonnetje weer lekker en is het rond de 20 graden.
Hier op het eiland staat ook een vulkaan/berg: de Teide. De top hiervan is helemaal besneeuwd, dus dat contrast met de warmte en palmbomen hier beneden is wel leuk om te zien opzich (zie foto’s).
Kijk ook niet raar op van het zwarte strand op de foto’s. Het zand is zwart doordat het een vulkanisch eiland is. Maar verder is het niet anders dan wit zand ;)

Vandaag verder vrij weinig gedaan. Net even met Antonia een rondje gelopen en een kopje koffie gedronken op een terrasje in de zon :D En nu zit ik al ruim een uur te broeden op dit verhaal. Straks even wat eten maken en dan een paar afleveringen van The OC kijken, wat een ritueel voor ons is geworden om elke avond te doen :D

Nou, dat was het wel zo’n beetje! Als ik weer wat te vertellen heb laat ik het weten ;)

Liefs,
Ilse

  • 22 Februari 2009 - 20:25

    Mam:

    Leuk verhaal heb je toch weer weten te maken.

    Er staan zelfs een paar dingen in die ik nog niet wist ook al spreek ik je bijna dagelijks.
    Ik ben wel een beetje jaloers op pap dat hij donderdag al naar je toe gaat, maar ja, ik hou het nog tegoed zullen we maar denken.

    Groetjes,

    Mam

  • 22 Februari 2009 - 20:56

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    Ja, we komen volgende week naar je toe en dan zorg je maar dat het schitterend weer is. (grapje)
    Zie er erg naar uit om even een weekje eruit te gaan en je op te komen zoeken. Hoop dat je ons nog op een leuke excursie mee uit kan nemen. We maken er gewoon een gezellig weekje van.

    Groetjes toe donderdag.
    Dolf

  • 22 Februari 2009 - 21:03

    Luciën:

    yep,
    Donderdag al weer bij Ilsie. Inderdaad we gaan veel duiken. Maarre ik heb ook tijd voor jou, hoor. (denk ik,hoop ik).
    By the way, dat carnaval is dus als wij er zijn.
    Braziliaans (jammie)
    Tot ziens allen!

  • 22 Februari 2009 - 21:54

    Karlijn:

    Hee lieve Ils,
    Klinkt leuk allemaal! Hoop dat stage beter gaat worden.. Zit natuurlijk nu ook niet in een goed seizoen..
    Wat een prachtige foto's trouwens! Heel mooi!

    Nou geniet ervan als je vader er is! (mijn ouders komen ook (eindelijk) donderdag!!)

    Lieverd, spreek je snel!

    Dikke kus,

    (Wat is je haar lang trouwens!!! mooi hoor!)

  • 23 Februari 2009 - 06:53

    Bart:

    Ik vind je outfit cool...

  • 23 Februari 2009 - 07:46

    Vincent:

    Kan niet wachte tot ik daar heen ga. Die Jungle lijkt me cool :)

  • 23 Februari 2009 - 13:53

    Flo:

    Hahaha, Ilse jezus.. wat een woest aantrekkelijk outfitje!

  • 23 Februari 2009 - 13:55

    Marije V:

    Hey Ils!

    Heb weer genoten van je verhaal hoor, ben benieuwd of je gedurende de 5 maanden dat vage infogebouw nog gaat vinden. Ben bang van niet.. ;)Hoop voor je dat het weer snel beter wordt! Alhoewel...als wij regen en wind moeten verduren is het wel zo loyaal als jij dat ook doet. Denk je nog een beetje aan thuis. :D Spreek je snel weer!

    Dikke kus Marije

  • 23 Februari 2009 - 15:26

    Wendy:

    Hee,
    Ik kom net terug van Carnavallen en ik zie je berichtje. Ik ben niet erg jaloers op je werkoutfit, maar wel op die cocktail en dat zonnetje hoor! Damn!!
    Ik ben benieuwd hoeveel souvenirs je ondertussen al hebt gekocht.. Jou kennende heb je al koffers vol haha :)
    Nog ff en ik ga toch een vakantie naar het zuiden boeken ;)
    Geniet ervan!
    Xx Wen

  • 25 Februari 2009 - 17:34

    Sandra:

    Hoi Ilse!
    Wat een leuk verhaal weer.
    Ik moest gelijk denken aan mijn vakantie in Oostenrijk een paar jaar geleden. Ik zou ook een wandeling gaan maken over een bergpad naar een naburig dorpje, wat volgens een richtingbordje 4 km. verderop was. Het was een leuke wandeling, af en toe een beekje oversteken, over een hek klimmen, tussen koeien doorlopen, maar hoeveel bordjes ik ook tegen kwam, het bleef 4 km! (dorpje nooit gezien dus).
    Leuk dat je vader en Dolf komen, veel plezier!
    Groetjes van Sandra, Marcel, Samantha, Ingmar en Sabine

  • 27 Februari 2009 - 08:19

    Opa En Afra:

    Wat een gezellig verhaal.
    Als het goed is,zijn je vader en Dolf aangekomen?
    Weet je al.dat wij onder voobehoud eind mei,samen met je ouders komen?
    Lijkt opa geweldig.
    Nou,meid meid,maak er wat van.Groeten van opa en Afra.

  • 03 Maart 2009 - 10:21

    Marloes Koopman:

    Ziet er allemaal weer mooi uit. Vooral je werkpakje! ;) Haha.
    En wat voor stage doe jij eigenijk? Hoort het dat je in het restaurant/keuken meehelpt? Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 27479

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: