Van huismuts naar dronken malloot - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Van huismuts naar dronken malloot - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Van huismuts naar dronken malloot

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

05 Mei 2009 | Spanje, Madrid

Nu zijn jullie natuurlijk allemaal heel nieuwsgierig wat er voor verhaal achter bovenstaande titel zit. Nou, dat zit zo:

1,5 week geleden op zaterdag ging Antonia, mijn huisgenootje, terug naar huis. Voor haar zat het er alweer op. Een week later, afgelopen zaterdag dus, kreeg ik alweer een nieuw huisgenootje: Giovanna. Italiaanse ouders maar op jonge leeftijd naar Duitsland verhuist, dus ze spreekt zowel Duits als Italiaans (en aardig Engels).
Zij was hier al 2 weken om een cursus Spaans te doen, en had daar ook 2 andere Duitse meiden leren kennen: Lara en Maren. Alledrie de meiden zijn erg leuk en gezellig en die avond zijn we dan ook met nog 2 andere Duitse jongens uit eten en op stap geweest.
Nu moet ik jullie bekennen dat ik de afgelopen 3 maanden hier niet één keer ben uit geweest (heel treurig ja), en afgezien van een paar wijntjes tijdens het eten dus vrijwel geen alcohol heb gedronken. Je begrijpt dus dat de 3 wodka mixjes die ik die avond dronk insloegen als een bom. Resultaat: in no-time stond ik te draaien als een malle en stuiterde ik door de tent heen. Het was al vrij snel duidelijk dat het verstandig zou zijn als ik naar huis ging, en ik denk ook dat als ik nog iets langer was gebleven ik op de vloer van de salsa-club was geëindigd.
Dus Giovanna heeft me even naar huis gebracht en ik ben op bed geploft en was weg.
God, wat had ik een kater de volgende ochtend.

Ondertussen heb ik sinds mijn vorige verhaal alweer 2 keer bezoek gehad!

Op maandag 30 maart was het zover: eindelijk zou ik Vincent weer zien!
In alle vroegte zat ik in de bus om hem op te halen van het vliegveld (wat hij overigens niet wist). In het begin was het wel even gek om weer bij elkaar te zien, en we wisten ook niet zo goed wat we moesten zeggen. Maar zodra we in de bus zaten hebben we de hele weg zitten kletsen en was het weer helemaal als vanouds. De rest van de dag en de volgende dag hebben we rustig aan gedaan. Die week heb ik trouwens wat extra vrije dagen kunnen nemen, en die de weken erna gecompenseerd door extra te werken, dus dat was wel erg fijn.
Woensdag hebben we de bus naar Santa Cruz genomen en lekker geshopt.
Donderdag en vrijdag moest ik dan wel werken, dus die dagen hebben we niets bijzonders gedaan.
Voor het weekend hadden we een auto gehuurd zodat we wat meer van het eiland konden zien. Zaterdag zijn we naar het noorden van het eiland gegaan, en hebben we de hele dag door het Anaga-gebergte gereden, wat erg mooi was. Maar behalve mooi soms ook best wel eng! Veel wegen in dat gebergte waren maar 1-baans, maar dus ook echt maar 1 baan voor beide richtingen! Als er dus een scherpe bocht kwam die je niet kon overzien moest je het er maar op gokken dat er geen tegenligger aankwam. Best eng dus en ook gevaarlijk! Maar gelukkig is Vincent een erg goeie en rustige chauffeur. Met bijvoorbeeld mijn vader of Bart had ik hier no way durven rijden (but I love you both :D ).
Zondag zijn we naar El Teide gereden. Dit is een vulkaan, en tevens de must-see van Tenerife. Het vulkanische landschap in het hele omliggende gebied, wat ook National Park is, was erg bijzonder en mooi om te zien. Ik waande me echt een beetje in een Star Wars film ofzo :D Hier doorheen rijden deed me ook een beetje denken aan Amerika, omdat ik daar ook door zoveel National Parks ben gereden met Visitor Centers en viewpoints :)
Onderweg naar boven kwamen we op een gegeven moment boven de wolken, en toen we bij een uitkijkpunt stopten zag je alleen een heel wolkendek waar je niet doorheen kon kijken. Het zag er zo leuk en wollig uit! Kreeg bijna zin om erin te springen! Maar dat zou vast niet zo zacht afgelopen zijn als het eruit zag :D
Het hoogste punt van de vulkaan kun je alleen bereiken door een gondel te nemen (van die dichte bakkies die ze ook op wintersport hebben), en dat hebben we dan ook gedaan. Daar hebben we even rondgewandeld en zijn toen weer terug naar beneden gegaan. Vanaf boven kon je ook een paar van de andere Canarische Eilanden zien, namelijk Gran Canaria (ja ik zag je zwaaien Rie :D), La Gomera en La Palma.
En toen was het alweer maandag en moest Vincent alweer naar huis :(. Hij hoefde gelukkig pas aan het eind van de middag weg dus die dag hebben we nog lekker samen kunnen doorbrengen.
Het was een ontzettend leuke week!

Gelukkig was ik toen maar weer 1,5 week alleen, want op 16 april kwamen mn moeder en oma hierheen! Die dag was ik ook jarig, dus een leuker cadeau kon ik me niet wensen :). Hierbij wil ik ook iedereen even bedanken voor alle mails/krabbels/smsjes/kaartjes/e-cards. Ik heb er echt zoveel gehad, daar was ik echt superblij mee! :D
Ik ga maar niet dag voor dag beschrijven wat we die week allemaal hebben gedaan, want dan wordt het wel een erg lang verhaal!
We hebben geshopt, spelletjes gedaan, in de zon gelegen, en vooral lekker op terrasjes gezeten en uit eten geweest. En verder moest ik natuurlijk ook nog gewoon werken de meeste dagen.
Ook dit was weer een erg gezellig weekje!
En toen waren ze weer weg en was ik weer alleen. Maar gelukkig ook nu weer voor maar 2 weken :) Want morgen ga ik lekker voor een weekje naar huis!! :D
Ja dat kan dus ook, op vakantie naar huis :D

Voor de rest zit ik dit hele verhaal nu in m’n notitieboekje op te schrijven op m’n werk. Ik ben nu sinds 2 weken aan het werk bij de receptie. Sommige dagen zijn leuk, maar sommige ook heel rustig (=saai). Dus nu pak ik gewoon af en toen m’n boekje erbij en schrijf ik weer een stukje van m’n verhaal op.

Verder heeft de zon zich de afgelopen 1,5 week amper laten zien, dus m’n mooie bruine kleurtje die ik ondertussen had gekregen is alweer zowat weg :(

Oja, nog iets “leuks”:
Zo’n 3 weken geleden kreeg ik opeens een mailtje van een leraar: hij was mijn stage leraar, en waarom ik nog niks van me had laten horen, met een bijlage in het mailtje genaamd “placement handbook”, waarin dus allemaal opdrachten stonden die ik moet doen en een paar ook al had moeten doen! Dit heb ik dus gewoon helemaal nooit geweten! Volledige miscommunicatie. Ik dacht natuurlijk wel dat ik wat verslagjes enzo moest maken, maar al die opdrachten! Echt heel apart.
Met tranen in mijn ogen heb ik dat hele handboek zitten doorlezen, en daarna nog een tijdje als een debiel zitten janken (alles kwam er even uit ;).
Ik heb meteen een klasgenootje gemaild of zij dit wist maar zij wist er dus ook niks van! (dankzij mij dus nu ook). Dus heb lag gelukkig niet aan mij, dat was wel even fijn om te weten. Maargoed, ondertussen heb ik een Skype-meeting gehad met die leraar, en heb dus alles een beetje op een rijtje kunnen zetten. Nu heb ik een paar opdrachten af, en als project ga ik een animatie programma opzetten voor de zomer, dus dat wordt denk ik nog wel leuk. Maargoed, dit moet ik dus wel ff allemaal gaan doen in de helft van de tijd die ik er eigenlijk voor had. Maar dat gaat wel goed komen :)

Nou, tot zover dit. Heb nu al 10 kantjes in m’n notitieboekje dus dat zal al best veel zijn ;)
Dat was het ook eigenlijk wel zo’n beetje denk ik. Nog 1 dagje werken en dan naar huis, woooohoo!

Sommige tot morgen, en de rest tot later deze week!

Liefs, Ilse

  • 05 Mei 2009 - 15:57

    Karlijn Van Der Woude:

    Ilse ilse ilse!
    Zo hoort het! :) Anders verleer je het nog!

    Veel plezier in Nederland he! Geniet ervan en ik zie jou over 2 maanden:D

    Kusss

  • 05 Mei 2009 - 16:37

    Wen:

    Jeej, de berichtjes zijn er weer! Super leuk!
    Sneeuw op Tenerife.. Het moet niet gekker worden he.. ;)
    Echt leuk dat je weer eventjes naar huis komt. Even opladen voor de volgende periode. Gaat helemaal goedkomen als ik dat zo lees. Jaloerrsss!! :p
    Geniet ervan en ik hoor er wel weer van!
    Xx Wen

  • 05 Mei 2009 - 17:34

    Bart:

    Wat hey, ik rijd ook onwijs rustig en verstandig!

    Toch..?

  • 05 Mei 2009 - 18:41

    Lucien (=vader):

    Ik sluit me dus bij Bart aan. Onwijs verstandig! Maar ja dat jij als een duffe muts rijdt......
    Nou tot morgen

  • 05 Mei 2009 - 21:16

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    Fijne reis terug en genietse deze week in Nederland.
    Inmiddels heb je dus ook ervaren dat communicaties (leraar) één van de moeilijkste vakken is op deze aardbol en wat helaas heel veel mensen niet goed kunnen.

    Denk maar zo "de laatste lootjes".

    groetjes Dolf

  • 06 Mei 2009 - 07:43

    Anna:

    ILSEEEE.. :D:D
    Kan niet wachten om je weer te zien! :D

  • 06 Mei 2009 - 08:47

    Remco:

    Ilse!!!!!

    Leuk "tekstje". Je kan wel goed verhalen schrijven hoor...!!! Nog gefeliciteert met je verjaardig want ik heb niks gestuurd ofzo (sorry:(). Jammer dat je stage nu niet zo leuk loopt. Maarja elke stage em opleiding heeft z'n ups and downs, dus je meot er mee leven ;). Ik zie je vandaag weer :D. Nou, tot vanaaf dan hè ;).

    Greetz,

    Remco

  • 06 Mei 2009 - 10:57

    Marije:

    Ilseee! Ben het met Anna eens!
    Echt super vette foto's by the way! Liefsxx Tot Snel!!

  • 03 Juni 2009 - 20:55

    Opa En Afra:

    Hoi Ilse,

    We komen eraan hoor.
    Het is nu 23.00u.Nog even douchen koffie drinken en dan worden we gehaald door je ouders.
    Dus tot morgen,groeten opa en Afra.

  • 10 Juni 2009 - 11:53

    Opa:

    Hoi Ilse,

    In Nederland aangekomen,gister,
    was het heel slecht weer en erg koud.Een enorme overgang,dus.
    Wel een goede reis gehad.Dat heb je vast van je moeder gehoord.
    Heb je de draad alweer een beetje opgepakt?
    Had je kamergenootje lekker gegeten?
    Nou,tot over 18 nachtjes.
    Bedankt voor de gezellige dagen,groeten,Opa en Afra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 27486

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: