New Mexico! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu New Mexico! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

New Mexico!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Ben ik alweer!!

Het was een leuuukleukleuk weekend in New Mexico! Ínclusief vette auto met tv & dvd speler; ínclusief vunzig motelletje; ínclusief 2 wafels met een doorsnede van 20 cm als ontbijt; ínclusief 3 uur rijden zonder ook maar enig teken van leven tegen te komen; ínclusief ufo’s & aliëns; ínclusief zwemmen in een ijskoud zwembad; ínclusief eten bij Hooters; ínclusief wodka & rosé (wat een belangrijk aspect is van hetgeen dat nu gaat volgen); ínclusief Maarten opmaken; ínclusief kussengevechten; ínclusief midden in de nacht zwemmen in datzelfde ijskoude zwembad; ínclusief Maarten & Niek in 1 bed; ínclusief Josti-band gedrag; ínclusief dito foto’s (waarvan het ergste nog is dat we er niet opzettelijk zo debiel opstaan); ínclusief kinder- en sinterklaasliedjes zingen onderweg; en inclusief nog veel meer dingen die nog van veel lager niveau zijn dan al het voorgaande :D

Dat vat dit weekend ongeveer wel samen.

Nou goed, vooruit. Vrijdagmiddag rond half 4 vertrokken we (Tjitske, Michelle, Mariëlle, Wendy, Niek, Maarten en ik) vanuit Flagstaff naar New Mexico. Rond een uur of 11 kwamen we in Albuquerque aan, waar we van tevoren 2 kamers in Motel 6 hadden geboekt. De kamers vielen opzich nog wel mee, maar niet om over naar huis te schrijven. Op de kamer nog even wat gedronken en een paar uurtjes later naar bed. De volgende dag alweer om 6:30 eruit want een uur later vertrokken we naar Roswell, wat ook weer zo’n 4 uur rijden was. Eerst nog even lekker ontbeten bij de Waffle House, echt zo’n Amerikaans ontbijt restaurantje, was leuk. Ik dacht wel even 2 wafels en toast met ei weg te werken maar dat viel nog knap tegen, de wafels vielen iets groter uit dan verwacht.
Maargoed, in Rosswel is jaren geleden een keer naar hun zeggen een ufo neergestort, dus daar staat dat stadje om bekekend. Aangezien dat wereldbekend is hadden we er best wel hoge verwachtingen van, maar er was eigenlijk alleen een klein flutmuseum en dat was het wel zo’n beetje. Viel dus een beetje tegen maarja, we zijn er geweest he.
Daarna gingen we weer verder rijden op weg naar Las Cruces, wat vlakbij de White Sands is. Daar aangekomen gingen we weer naar een Motel 6, die precies hetzelfde was als de vorige, alleen was daar een zwembad(je)! Dus wij dachten even lekker een duik te nemen…kouuud!! Maarja, hee, er is een zwembad, dus we moesten en zouden er even in zwemmen natuurlijk. Na lekker ontdooit te zijn onder de warme douche gingen we op naar Hooters! Dat is een restaurant waarbij bij de meeste mensen (ons inbegrepen) waarschijnlijk het beeld verschijnt van te knappe serveersters met cup D half uit een te klein shirtje hangend, maar eenmaal binnen zagen we (tot grote teleurstelling van de mannen) dat het erg meeviel. Ja, echt normale serveerster-tenues zijn het niet, maar er valt nog mee te leven. Als ik er 2 keer zoveel mee zou verdienen (en ook net zo skinny zou zijn als zij), dan zou ik het misschien ook nog wel overwegen. Het waren erg aardige meiden en ze hadden een kort (heel kort, dat wel) broekje aan en een vrij normaal shirtje.
Tot zover Hooters. Daarna gingen we weer even een drankje doen op onze kamer (omdat Wendy, Michelle en ik alledrie nog geen 21 zijn was een bar oid geen optie het hele weekend). Deze avond sliep ik met Wendy, Niek en Maarten op een kamer (de nacht ervoor met Mariëlle en Wendy), en dat heb ik geweten hoor! De 3 andere meiden gingen alweer optijd naar hun eigen kamer, dus bleven wij 4 over met de overgebleven drank, en aangezien je geen aangebroken drank in je auto mag mee vervoeren, móesten die flessen wodka en rosé leeg (want je gaat het natuurlijk niet weggooien!).
Vanaf het moment dat de flessen (binnen een half uur) leeg waren ging het mis, met kussengevechten, lastigvallen van de andere 3 meiden, midden in de nacht zwemmen, en hi-laaa-ri-sche filmpjes als gevolg. Hier zal ik verder niet over uitweiden.

De volgende morgen weer om 6:30 eruit, wat niet voor iedereen even plezant was, maar ik was nog verbazingwekkend fit! Om 8:45 moesten we namelijk bij de ingang van de White Sands zijn, waar je maar eens per maand met een auto in kan, omdat dit oa militair gebied is. Daar aangekomen gingen we na een half uurtje met een hele colonne auto’s rijdend door het park te voet verder, naar een meer dat meestal droog staat, maar wij hadden het geluk (hoera!) dat het die dag wel gevuld was met water. Om dat meer heen zitten miljoenen (kalk?)kristallen in de grond, wat er wel leuk uitzag omdat het bestwel glinsterde enzo. Vraag me echt niet hoe dit gekomen is of wat dan ook, ik ben het allemaal alweer vergeten, die gids praatte honderduit over de geschiedenis en het ontstaan ervan. Het ene oor in, het andere uit, zo werkt dat bij mij.
We mochten de kristallen wel oppakken om te “bestuderen”, maar ons werd vriendelijk verzocht om ze niet mee te nemen. Nederlanders als we zijn hebben we er natuurlijk allemaal een paar meegenomen :D
Na dit niet bijster interessante tripje (en nog steeds niet de échte White Sands) gingen we opweg naar de White Sands, wat een van de redenen was waarvoor we überhaupt naar New Mexico waren gekomen.
Daar aangekomen werd ons geduld zeker beloond! Overal om ons heen spierwitte duinen, wat erg mooi was om te zien! Het leek net sneeuw! In het echt zag je nog wel dat het zand was maar op de foto’s is het zowat niet te onderscheiden van sneeuw.
Hierna gingen we weer op naar huis, aangezien we nog een ritje van zo’n 9 uur voor de boeg hadden.
De terugreis was ook erg gezellig, met afwisselend met z’n allen heel hard en vals meezingen met foute nummers, eten, en relaxt wegdoezelen met Stereophonics uit m’n I-pod klinkend. Onderweg ook nog even gestopt bij Fort Craig, waar de overblijfselen van een fort uit de 19e eeuw stonden. Echt veel was er niet van over, dus niet echt interessant.
Toen het donker was en we in de middle of nowhere reden zijn we ook nog even gestopt om naar de sterren te kijken, wat echt ongelooflijk was! Zo mooi, zoveel sterren! Je zag ook zo’n hele streep van de melkweg, had er wel uren naar kunnen kijken.
Uiteindelijk waren we, helemaal gebroken, stipt 00.00 thuis.
Vandaag vertelde Maarten me dat we dit weekend zo’n 2250 kilometer hebben gereden!

Nou, dat was ‘m weer!
De komende weken heb ik tot nu toe nog niet zoveel op de planning staan. Aankomende zaterdagavond hebben we een casino night hier op de campus, wat we met de hele klas van Gaming & Casino Management hebben georganiseerd, dus dat neemt zo’n beetje het hele weekend in beslag. Volgend weekend is er weer een football game waar we vast en zeker weer met z’n allen heen gaan, en die week erna op vrijdag komt Vincent!! :D:D
Kan echt niet wachten!! Dus daar leef ik nu vooraal naartoe :)

Jullie horen snel weer van me!
Liefs en een dikke kus!

ps: iedereen bedankt voor alle reacties op m'n vorige verhalen! Vind het echt heel leuk om wat van jullie allemaal te horen :)

@ Floor: wat een grapjas is jouw vader :P

@ Marije V: heb je kaartje nog steeds niet gehad :(

• 01 Oktober 2008 - 21:32

Karlijn:

Ohh wat leuk weer Ilsje!
    Of Amerika nou wel zoveel goeds met je doet... Ilse gaat helemaal los! Leuk hoor meid! Geniet er maar lekker van!

Kuss

• 02 Oktober 2008 - 06:30

Luciën:

We hadden al geskyped en je foto's op Google gezien maar je heb dus duidelijk weer een hoop lol gehad.
    Leukleukleuk.
    Voor alle lezers, het eikel mysterie is opgelost en chapter closed! Spreek je!

• 02 Oktober 2008 - 08:43

Flooooo:

Hahaha! Hmhm, dat grapjes zijn sterke punt zijn is bij ons al heel lang bekend. :P

Wilde vooral heel lief zijn door (lichtelijk verpakt, dat dan weer wel) te vertellen hoe enthousiasmerend je verhalen werken!! :D

Maar nogmaals: wow! Zoals Rie al zei: CAN I COME!!?
    :P

xx!

• 03 Oktober 2008 - 16:25

Remco:

Heee Ilsie (K) 1ste keer dat ik een berichtje neerzet ;). Vette auto hoor met TV en al :O Ben natuurlijk erg jaloers :P. Mooie sneeuw (of was het nou zand?):P. Leuke kleine wafeltjes :P. Verder hartstikke leuke foto's echt erg mooi. Ik mis je wel heel erg, jammer dat ik niet mee kan naar USA :(. Nou doe de groetjes daar.

Dikke kus, je broertje Remco

• 05 Oktober 2008 - 11:58

Vincent:

Hee Ils,

Mijn weekend was niet zo bijzonder als die vorige van jouw :p Heb een nieuwe video kaart voor me pc gekocht :P dat was wel het hoogtepunt. Prijs wil je denk niet weten. Daarna met Bijl, Gijs, Sander Robert en Carine naar een feest in Den Helder weest. Summer vibes... Was de bob, muziek was kut.

Nou, ga weer van me geupgrade pc genieten :P Tot over 1,5 week.

• 12 Oktober 2008 - 12:33

Marije Slippens:

Hoi Ilse,

Het is even geleden dat ik op je pagina ben geweest, maar wat een belevenissen heb je tussendoor gehad zeg! Geweldig!

Ik lees dat je vriendje bijna komt, dus dat lijkt me een prettige gedachte als je thuis zo mist.

Heel veel plezier en succes verder! Ben benieuwd naar de volgende verhalen.

Groetjes,
    Marije

• 12 Oktober 2008 - 15:33

Mloes:

Zo zo, jullie beleven nogal wat daar! ;) Echt heel erg leuk allemaal!
    White sands ziet er idd een beetje uit als sneeuw, maar wel vet mooi!
    Veel plezier nog! Spreek je wel weer een keertje!

• 13 Oktober 2008 - 19:22

Marije V:

Hey hey!

Klinkt weer geweldig allemaal. Wel balen dat kaartje nog steeds niet is aangekomen, heb er ook weinig vertrouwen in dat dit alsnog gaat gebeuren. ;) Probeer het gewoon nog een keer. :) Alvast veel plezier daar Als Vincent er straks is en hoop snel weer wat van je te lezen!

Dikke kus Marije