Grand Canyon! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Grand Canyon! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Grand Canyon!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 September 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Afgelopen zondag ben ik eindelijk naar de Grand Canyon geweest!
Maar laat ik voor het gemak even beginnen met vertellen wat ik de afgelopen weken zoal gedaan heb. Het is een beetje lang verhaal geworden (3 A4’tjes) dus het neemt even wat tijd in beslag om te lezen! Veel leesplezier! :D

De vrijdag na mijn vorige berichtje zijn we met een groepje uit eten geweest, en daarna gingen we naar een feestje van een Duitse jongen, Jan. Hij woont in een appartement off-campus waarvoor we een allemachtige heuvel op moesten fietsen (ja, ons leven is zwaar hier), dus we waren allemaal helemaal dood toen we boven waren. Maar het feestje dat ons daarna te wachten stond maakte een hoop goed :D Het was gezellig, de rosé smaakte me goed (wat het nog gezelliger maakte), en al om half 2 was ik zo ontzettend moe (en ja, ook dronken), dat ik maar naar huis ben gegaan, anders was ik terplekke op de bank in slaap gevallen. Ik kan me nog herinneren dat mijn hoofd m’n kussen raakte en daarna houdt het op.

De volgende dag vanzelfsprekend lekker uitgeslapen en hadden de dag ervoor afgesproken dat we ’s middags met een groepje naar de Mall zouden gaan. Om 15:00 gingen we daarheen maar iedereen was brak van de avond ervoor dus we liepen daar maar een beetje rond te slenteren (waar we alleen maar meer moe van werden), en waren uiteindelijk toch pas om een uur of 8 thuis. Die avond gaven Stephan en Melanie een housewarming, ook in een appartement op *zucht* diezelfde heuvel, dus daar “moesten” we nog heen. Ik was ontzettend moe en had totaal geen zin maar ben toch maar even mee gegaan. Daar aangekomen smaakte de wijn me niet en kon ik me niet echt zien te vermaken dus was al voor 1:00 thuis.
Zondag lekker pyjama dag gehad :D Heb die dag lekker 4 films gekeken in bed en een beetje geskyped met mensen en gecomputerd etc. Lekker relax dagje dus.

Dinsdag was Daphne jarig, dus om 19:00 gingen we met de hele groep Nederlanders met een taart met kaarsjes naar haar kamer om voor haar te zingen. Vervolgens gingen we met z’n allen bij een Italiaans restaurant eten, wat erg lekker was!

Woensdag hebben we voor 20 dollar bij een 2e hands winkel een Playstation 1 gekocht :D Met allemaal heerlijk foute spellen erbij natuurlijk :D

Donderdag gingen we met de hele groep Nederlanders en ook een boel Duitsers bowlen. Was wel gezellig en ik had het eerste potje gewonnen! :D (okee vooruit, gedeelde 1e plaats met DP). Daar hoorde ik ook dat Maarten en nog een paar andere mensen dat weekend een tripje zouden maken en er was nog 1 plekje vrij dus toen heb ik afgesproken dat ik ook mee zou gaan. Ze wisten nog niet echt waarheen maargoed, wat maakt het uit! Alles hier in de omgeving is toch mooi om te zien enzo. En voor die 22 dollar pp voor 2 dagen autohuur hoefde ik het ook niet te laten!

Zaterdagochtend ging ik dus samen met Maarten, Laurens, Marloes en Janneke met een gehuurde auto op pad. Als eerst gingen we naar de Sunset Crater Volcano, wat nog geen half uur rijden was. In het National Park aangekomen parkeerden we de auto bij de eerste beste Trail en zijn daar naar boven gelopen. Pff, dat was me een klim, was echt steil! Maar gelukkig was de rest ook helemaal uitgeput toen we boven waren, dus het lag niet aan mij :D We hadden verwacht dat we echt de overblijfselen van een vulkaan zouden zien ofzo, maar dat viel een beetje tegen, was niet echt boeiend, maar evengoed wel mooi uitzicht. Weer beneden aangekomen nog wat foto’s genomen van het kraterlandschap en toen weer verder gereden.
Na een tijdje rijden door het National Park kwamen we bij het Wupatki National Monument, waar allemaal indianenruïnes zijn. Was ook erg mooi om te zien!
Na daar een tijdje rondgelopen te hebben kregen we best honger, aangezien het ondertussen al een uur of half 3 was. Dus toen zijn we weer terug gereden naar Flagstaff, hebben daar even bij de Subway een broodje gegeten, en toen gingen op weg naar de Lava River Cave. Dit is een grotachtige tunnel die duizenden jaren geleden gevormd is doordat er lava door dat gebied vloeide en toen dat opdroogde en hard werd is daardoor een tunnel gevormd. Zoals op de foto’s te zien is was de ingang heel nauw, en vond het dus ook best spannend om daar zo doorheen te gaan! Het was ook pikdonker binnen, maar daar waren we op voorbereid dus we hadden allemaal een zaklamp meegenomen. Na de ingang moest je eerste een stukje naar beneden klimmen over (gladde!) stenen en daarna kon je afwisselend door de tunnel lopen/klimmen. Sommige stukjes waren heel laag en moesten we zowat kruipen, maar sommige stukken waren juist weer heel hoog! Het was wel bijzonder om dit eens te doen, maar ik doe het niet nog eens! In het begin dacht ik: “Cool, dit ga ik ook met Vincent doen als hij hier is, vind ‘ie leuk!” Maar toen ik na een uur zo’n 20 keer bijna door m’n enkel was gegaan door die rotstenen en 10 keer m’n kop had gestoten tegen de verdomde bovenkant (want ja, ík let op de grond of er niet weer een steen opduikt die me laat struikelen, dus dan kijk ik niet of het plafond opeens weer 5 meter zakt!), had ik het toch wel een beetje gehad, en we waren nog niet eens aan het eind! Maar na bijna 1,5 uur waren we eindelijk aan het eind, en konden we weer terug. Ik was blij toen ik weer boven was! Kreeg het toch wel een beetje benauwd na 2,5 uur in zo’n donkere grot rondgelopen te hebben. Maar al met al was het erg leuk om een keer gedaan te hebben.
Daarna zijn we terug gereden naar huis, waar we verwacht werden op een bbq, die Daphne nog gaf wegens haar verjaardag eerder die week. Ik was alleen bekaf van de inspannende dag dus na wat te hebben gegeten en gesocialized ben ik gaan douchen en rond 23:00 lekker m’n bed ingedoken.

De volgende dag ging om 7:45 mijn wekker alweer, omdat we om 8:30 naar de Grand Canyon gingen! Bij de Grand Canyon heb je de North Rim en de South Rim, en die laatste is hier nog geen uur vandaag, dus het plan was om daarheen te gaan. Na 1,5 uur rijden merkte Laurens op dat het bordje richting Grand Canyon nou toch eigenlijk echt wel gekomen zou moeten zijn. Dus toen we de kaart bekeken bleek dat we de verkeerde weg hadden genomen! :D We waren al een heel eind richting het noorden gereden, ipv noordwest richting Grand Canyon. Toen hebben we maar besloten dat we verder zouden rijden naar de Norh Rim, waar die weg heen ging, maar achteraf bleek dat toch nog best een eind te zijn, en hebben er ook uiteindelijk 4,5 uur over gedaan.
Maar daar aangekomen bleek het absoluut de moeite te zijn geweest. Echt zo overweldigend mooi!! Er zijn gewoon geen woorden voor eigenlijk, dus verder heb ik er weinig over te zeggen. Ja nouja, bergen enzo, rotsen. Tsja. De foto’s geven er wel een beeld van maar het geeft echt lang niet weer hoe mooi het er is. Je moet er gewoon zijn geweest, dus bij deze: aanrader! :D
Na er een paar uurtjes te hebben rondgelopen gingen we rond half 5 weer terug, omdat we toch ook weer die 4,5 uur terug moesten rijden. Ook heb ik ondertussen genoeg foto’s van mezelf in alle mooie omgevingen die we dit weekend gezien hebben. Als je aan Maarten vraagt of hij even een foto van je wil maken worden het er gelijk 5: “Ja nu nog even zo, ja, mooooi, ja zo is ‘ie leuk!” :D Net alsof hij een fotograaf is, echt grappig :D
Onderweg reden we ook nog over een brug over de Colorado River, wat ook mooi was om te zien! Op de heenweg waren we daar dus even gestopt om wat foto’s te nemen. De hele weg erheen was trouwens al genieten qua uitzicht. Overal mooie oranje/bruin achtige rotsen/bergen en woestijnlandschap etc.
Om 21:00 waren we weer thuis en had ik ongelooflijke spierpijn van de 2 dagen klimmen en klauteren. Dus heb gedoucht en toen lekker in bed gaan liggen tv kijken. Toen Tjitske en ik om 1:15 nog steeds lagen te praten over van alles kwam het volgende aan de orde:

Tjitske: “Ik heb best honger”
Ilse:”Ja ik ook”
…………stilte…………
Ilse: “We gaan geen pizza bestellen hoor!” (wat we al een keer midden in de nacht hebben gedaan, red.)
Tjitske: Lachend “Neeee”
…………stilte…………
Ilse: “Nou, we weten toch wel dat we het uiteindelijk gaan doen dus kunnen we ’t net zo goed gelijk doen!”
Tjitske: Lachend, en iets te snel “Okee is goed!”

:D

Dus om 2 uur ’s nachts zaten wij op bed aan de pizza en cola (light, dat dan weer wel) :D

Nu ik hier bijna 1,5 maand ben begint de heimwee naar huis toch best wel te komen. Thuis, Vincent thuis, Groningen. Ik mis dat toch meer dan ik gedacht had van tevoren. En ja, vervelende broertjes, jullie mis ik ook! :)
Maar over 3,5 week komt Vincent al hierheen, en met al de leuke dingen die ik de komende tijd ga doen zijn die zo om!
Komend weekend ga ik namelijk weer op pad! Dit keer met Tjitske, Maarten, Niek, Wendy, Michelle en Mariëlle naar New Mexico!!
Dus over een week waarschijnlijk alweer een verhaaltje van mij over dit avontuur!

Nou, dan ga ik nu nog even een selectie maken uit de 300 foto’s die ik dit weekend heb gemaakt om bij dit berichtje te plaatsen.


Liefs en dikke kus van mij!

  • 23 September 2008 - 04:29

    Maarten:

    Mochten nog meer mensen een paar mooie fotos van zichzelf willen hebben kunnen ze gerust kontakt met me opnemen ;-).
    Het was een leuk weekend Ilse! Ik kijk al uit naar volgend weekend als we naar New Mexico gaan!

  • 23 September 2008 - 05:45

    Mam:

    Hoi Ilse,

    Echt geweldig!, die foto's. We verheugen ons er al op om binnenkort alles in het echt te zien. Nog 6 weken :D

  • 23 September 2008 - 07:05

    Florine:

    Ahh, ik heb ook heimwee.. NAAR AMERIKA! :D

    Fijn dat je zoveel leuke dingen doet Ils, have fun! :D xx!

  • 23 September 2008 - 08:28

    Vincent:

    Hee Lief,

    Nou zo te zien heb je een top weekend gehad. Jammer dat ik er niet bij was :p Hoop dat ik ook zo veel ga zien als ik daar ben.

    Kussies mij

  • 23 September 2008 - 11:42

    Luciën:

    Heeej dochterlief,

    Helemaal top dat weekend! Maarre dat fotograferen zit bij je in het bloed. Vroeger in de fotostudio bij Opa Herman wilde je altijd al gekiekt worden. Dit ter info voor alle lezers. Ze is een gesjeesd model dus ze vind het maar wat leuk.
    Afijn de volgende shoot is in New Mexico en fotograaf Maarten is ook weer van de partij. Dus we zijn benieuwd!

  • 23 September 2008 - 19:43

    Marije V:

    Hey Ils!

    Weer een leuk en jaloersmakend verhaal van je. ;) Ben blij dat je je zo goed vermaakt. Fijn dat Vincent over niet al te lange tijd naar je toekomt. Ik kijk uit naar je verslag van New Mexico! :)

    Dikke kus Marije

  • 24 September 2008 - 06:21

    Wendy:

    New Mexico, here we come!! :)

  • 24 September 2008 - 11:56

    Opa Herman En Oma Wi:

    Hallo Ilse

    Zojuist samen met oma je verslag gelezen over je toer door het Nationale park, de lava-tunnel enz.
    Wel een spannend verhaal, zulk praktijkonderwijs had ik vroeger ook wel gewild.
    Nou Ilse geniet er van en haal er uit wat er in zit.
    Zodat je later kunt zeggen: het was wel heel erg zwaar en ik heb veel moeten afzien
    Ik heb er diep voor moeten gaan, maar het is het allemaal waard geweest.
    Nu snel de accu weer even opladen en dan op weg naar New Mexico.

    Je zult mij als altijd wel niet serieus nemen, gelijk heb je.

    Groetjes van je liefhebbende Opa en Oma.

  • 24 September 2008 - 13:10

    Sandra En Marcel:

    Hoi Ilse!
    Wat een heerlijke "vakantie" heb je daar toch :p
    Groetjes van Sandra, Marcel, Samantha en Ingmar

  • 24 September 2008 - 15:27

    Sander:

    Hey Ils

    Leuke foto's en filpies :P Zo te zien heb je t wel naar je zin daar.
    Veel plezier in New Mexico en rustig aan :P

    Kus

  • 24 September 2008 - 17:41

    Jelmer:

    Wauw! Ik wil ook!
    Ach.. idialen moet je houden. Komt er ooit nog wel eens van. Eerst nog maar even studeren!

    Veel plezier nog!
    Kus Jelmer

  • 24 September 2008 - 21:08

    Mark:

    hee zus! :D
    zeker dat wij ook naar de grand canyon gaan als mam en ik er zijn :D ziet er echt vet uit daar. Verder veel plezier volgend weekend in new mexico en ik laat je nog wel horen hoe me eerste rijles is gegaan

    groetjes

  • 26 September 2008 - 13:00

    Anna:

    ......... Wauw ............. Zucht ........

  • 26 September 2008 - 17:15

    Karlijn:

    Zo, tijd gevonden voor je lange verhaal! Leukleuk!! En leuke foto's ook!! Ik zit nu hongerig op de bank, kan niet bedenken wat ik moet eten, lees ik dat je bij de subway heb gegeten!! Dat wil ik ook!!! Die heb ik hier nog niet gevonden... Nou ilsje! Tot snel!!

    Kusss!!

  • 26 September 2008 - 17:19

    Karlijn:

    Jullie auto is trouwens heeeeel wat mooier dan ons krot!! In die auto van ons zou je in Nederland al niet meer mogen rijden;)

  • 26 September 2008 - 17:22

    René:

    Hey Ils,

    Ziet er top uit allemaal.
    Je vermaakt je prima lees is. Top!

    Ciao,
    René

  • 27 September 2008 - 12:04

    Marije V.d M:

    Zo Ils! Was je toch maar mooi even als een van de eerste bovenaan!!! Toppertje! :D
    Echt supermooi je foto's te zien!!!! MEER MEER MEER!

  • 27 September 2008 - 16:09

    Eikel Van 40:

    je zou me een onuitsprekelijk genoegen doen als je wat minder enthousiast over je berblijf daat wilt schrijven, liever zie ik een klaagzang over zo'n beetje alles wat je daar ziet en doet inclusief het beroerde eten en de onuitstaanbare Amerikanen.
    Ook gaarne (vermits ik dat verzoek tevens mag down), liever geen mooie foto's en filmpjes meer.
    Als je dan toch zo nodig foto's en dergelijke dingen online wilt zetten, meer foto's ban Trailer Park Trash, zware onweersbuien, zwervers, uitgemergelde straathonden, vuilnisbelten en al dat soort dingen meer.
    Ik heb helaas het vermoeden dat dat wel teveel moeite zal zijn om dat soort dingen op te zoeken..........

    Ik wordt nameleijk volkomen gestoord door de familie die me het hoofd gek zeuren dat ze daar ook naartoe willen, mede dankzij jouw lovende woorden over je verblijf daar.
    Dus doe me een plezier en zeg tegen iedereen (voornamelijk tegen mijn familie) dat ze van alles moeten doen, maar zeker niet naar Amerika om dingen als de Grand Canyon te gaan zien.
    Ik zou je uitermate dankbaar zijn :)

    Maar ik wens je in ieder geval een uiterst aangenaam verblijf daar nog!

  • 28 September 2008 - 09:54

    Dolf:

    Hoi Ilse,
    Ik merk wel uit je foto's en verhaaltjes dat je geniet. Blijf vooral genieten! Zit je tussendoor ook nog ergens op school? (grapje).
    Genietse en doe voorzichtig.

    grt Dolf/Greet

  • 29 September 2008 - 21:31

    Luciën:

    Wij kennen geen eikel van veertig maar alleen leuke mensen. Maarre dit is een echte eikel die twee beetjes gefrustreerd is dat die NIET in de States is.
    Dus eikel maak je kenbaar

  • 30 September 2008 - 06:45

    Eikel Van 40:

    Laten we voorop stellen dat ik buitengwoon gefrustreerd ben op dit moment, door me niet te bevinden waar ik toch wel liever zou zijn.
    Buiten de USA zijn er trouwens wel meer plaatsen waar ik liever zou vertoeven (voor kortere of langere periodes)
    Maar wees gerust, mijn commentaar is alleen positief bedoeld, wellicht prikkelend, (misschien enkel al door de enorme hoeveelheid aan schrijffouten die er in dat relatief korte stukje tekst staat, hoewel dat toch wel weer aan een stukje leeftijd gekoppeld is) maar toch zeer zeker positief.

    @Lucien:
    Dat je die eikel van 40 van 40 niet kent verbaasd mij in hoge mate, kennelijk ken je dus niet alleen leuke mensen!
    ik geloof dat een hint hier misschien op zijn plaats is:
    Eikel is een uitspraak die volledig op zijn plaats is, maar misschien wordt je in verwarring gebracht door dat 40...............

    @Ilse:
    Zoals eerder gezegd, geniet van je verblijf daar, is iets waar je je de rest van je leven hopenlijk positief en in dankbaarheid aan terug kan denken :)

  • 30 September 2008 - 19:48

    Rieeees:

    Vette auto! Vette foto's! VETVETVET! Can i come? ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Ilse

Living the Carribean dream :D

Actief sinds 01 Feb. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27438

Voorgaande reizen:

31 Januari 2010 - 21 Juni 2010

Afstuderen op Curacao

01 Februari 2009 - 28 Juni 2009

Stage lopen op Tenerife

15 Augustus 2008 - 13 December 2008

Studeren in Amerika

Landen bezocht: