Gooooo Lumberjacks! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Gooooo Lumberjacks! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Gooooo Lumberjacks!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 September 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Afgelopen zaterdag was het zover: we gingen voor het eerst naar een American Football wedstrijd! Het sportteam van NAU (Northern Arizona University) heet Lumberjacks, waar we van tevoren alvast een shirtje van hadden gekocht om in de stemming te komen (zie foto’s). We gingen met de hele Nederlandse groep ruim op tijd heen zodat we een goed plekje konden krijgen, en zaten daarom ook mooi in het midden van de tribune vrij vooraan. Niet lang nadat we zaten begon het “voorprogramma”. Een heel orkest kwam het veld op gemarcheerd om vervolgens een of ander iets (clublied?) te spelen. Daarna kwam er nog een groepje legermannetjes in formatie het veld op (waarom?) en nog wat danseresjes en cheerleaders (wat vooral de mannen vanzelfsprekend erg leuk vonden).
Toen de wedstrijd begon zaten Tjitske en ik vol verbazing te kijken wat ze in godsnaam allemaal aan het doen waren. Gelukkig was daar Niek, die ons ten redding kwam en precies wist uit te leggen wat de regels waren etc. De wedstrijd bestaat uit 4 quarters van elk 15 minuten, en na zo’n 2 quarters wisten we eindelijk een beetje hoe of wat, en begonnen we het helemaal leuk te vinden! Het enige minpuntje was dat het wel een beetje erg lang duurde allemaal. Die quarters duren namelijk niet echt 15 minuten, maar zowat een uur. De tijd wordt om de haverklap stil gelegd (ik zal maar niet beginnen met uitleggen waarom want dan wordt het wel een erg lang en saai verhaal), waardoor we zo’n 4 uur in dat stadion hebben gezeten. Maar ach, het was gezellig, en we hebben in de pauze kunnen genieten van een échte Amerikaanse football-game hotdog met “kleine” frisdrank (zie foto).
Na de wedstrijd zijn we nog met een groepje bij een Mexicaans restaurant wezen eten, wat erg lekker was! Daarna nog even een flesje wijn gehaald in de supermarkt en nog bij Iris en Daphne op de kamer gezeten en wat gekaart.

De week voorafgaand aan de wedstrijd hebben we niet veel gedaan. Alleen woensdagavond. Pfoe, woensdagavond. Woensdagavond gingen Tjitske en ik “even” bij Niek en DP (Dirk-Pieter) langs (die hadden de mazzel dat ze wél in een vet mooi appartementencomplex zijn ingedeeld, die wij ook als eerste keus hadden ingevuld, maar helaas). Dus daar is het lekker ruim zitten op een échte bank, die wij dus niet hebben.
Eenmaal daar kwam ik er achter dat ik wodka-jus best wel lekker vond, iets té lekker als je het mij vraagt. Terwijl Tjitske lekker aan de Margarita’s zat (echt vieeeeeees vind ik die) bedachten we om 3:00 dat het misschien wel en goed idee was om naar huis te gaan, aangezien we de volgende ochtend om 8:00 weer les hadden!
En toen ging de wekker om 7:00. Die verdomde wekker. We wisten echt niet hoe we het hadden en hadden ons natuurlijk het liefst nog een stuk of 100 keer omgedraaid, maar aangezien er hier strikt genoteerd wordt of je bij elke les aanwezig bent (wat in Groningen wel anders is weten wij :D) , was dat geen optie. Je mag hier namelijk van elk vak 2 lessen per semester missen, en bij de 3e gaat je cijfer gelijk al iets van 20% omlaag. En het leek ons niet zo’n goed idee om 1 van die 2 al gelijk in de 2e week te verspillen :D
We waren die dag dus flink moe (goh), en toen we om 15:30 uit school kwamen wisten we niet hoe snel we ons bed in moesten klimmen.

Verder hadden we vrijdagavond met een groepje in de tv-ruimte van 1 van de andere Residence Halls pizza besteld en de film The Dark Knight gekeken.
Zaterdag dus de football game, en zondag lekker rustig aan gedaan: de was gedaan, kamer beetje opgeruimd etc. en ’s avonds met een paar mensen bij The Hot Spot gegeten. The Hot Spot is een “All-you-can-eat” buffet restaurant hier op de campus. Voor zo’n 9 dollar mag je dus zoveel eten als je wilt. Ze hebben er echt van alles: pizza, pasta, saladebar, broodjes, grill, vers fruit, snacks etc. Best lekker dus.

Vandaag hebben we eindelijk een tv gekocht, en groot ook! (zie foto). Voor maar 50 dollar bij een kringloopwinkel, dus dat was wel een koopje! Dus nu kunnen we voor de afwisseling ook eens tv kijken in plaats van computeren :D

Verder hebben m’n moeder en broertje (Mark) ook een ticket geboekt hierheen. Die komen hier 3 november een week heen! Dus als Vincent net een week weg is zijn zij er alweer :)

Nou, dat was het wel zo’n beetje! We gaan zo weer bij The Hot Spot eten en daarna nog even hangen bij Niek en DP.

Tot snel!!

• 10 September 2008 - 13:43

Marloes:

Ach Ach Ach, wat leuk allemaal. Jullie beleven maar toch weer wat he? :) Wel enthousiast hoor, om t-shirts te kopen van de Lmberjacks, maar ook wel leuk om te zien toch? Die footballgames?? Haha!

Tot horens!

• 10 September 2008 - 16:15

Mam:

Het lijkt toch wel of je het best druk heb daar!
    Als wij er zijn gaan we ook naar een footballmatch toch?
    Moeten wij dan ook zo'n T-shirt aan?
    We verheugen ons er al op!

Mam

• 10 September 2008 - 19:27

Mark:

hee zus
    leuke foto's en verhaal,, lijkt me wel leuk om ook naar zo'n wedstrijd te gaan als wij er zijn :D koop maar vast een teamshirt voor me:P een blauwe maatje L graag:P (tenzij het amerikaanse maten zijn, dan zou ik een XS ook nog wel passen) Verder hebben we hier de flora net achter de rug. Was wel weer gezellig en druk, er stond een vet bruut over-de-kop ding op de kermis :D en dinsdag hadden we soort van personeelsfeestje bij de basalt samen met personeel van tantepietje en de coupure, buffetje enzoo erbij dus wel gezellig allemaal. Maar me verhaal wordt nu wel weer lang dus ik zou zeggen tot november! heb er echt zin in!! :D
    hoop dat ik dan me rijbewijs al heb ik wil daar wel rondrijden :P

groetjes
    ps. vergeet je me volgende week zaterdag niet ;)

• 12 September 2008 - 17:43

Karlijn..:

Heyy Ils!
    Leukleuk mann!! Zal wel een geweldig sfeertje zijn geweest bij die football.. Gaaf hoor! Ben blij dat het goed gaat met je, afgezien van die donderdag...;) Spreek je snel!!

Kusss

• 14 September 2008 - 11:50