Hoera voor vertraging! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu Hoera voor vertraging! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

Hoera voor vertraging!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

18 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vertraging is echt wel leuk :D

Vrijdag vloog ik samen met Tjitske (een uur te laat wegens technische problemen aan het vliegtuig) van Amsterdam richting Philadelphia. Vanwege die technische problemen moest het vliegtuig via Canada de VS binnenvliegen, waardoor we zo’n 3 uur later dan gepland landden.
Door al die vertraging hadden we onze aansluitende vlucht naar Phoenix dus gemist. Bij de balie aangekomen kregen we te horen dat we pas de volgende ochtend verder konden! Wij balen, maar het eten en hotel was allemaal geregeld dus dat was dan wel weer oké dachten we. Maar toen kwamen we aan bij het hotel: wauw! Een heel nieuw hip hotel waarin we een supermooie kamer kregen met 2 kingsize bedden met heerlijke dekens, een vette flatscreen aan de muur en een supermooie blinkende badkamer! Dus nadat we gegeten hadden zijn we lekker in bed gedoken omdat we na om half 5 ’s morgens op te zijn gestaan en een 11 uur durende vlucht toch best wel moe waren.

De volgende dag ging alles volgens schema dus om 14.30 landde ons vliegtuig op het vliegveld van Flagstaff.
Ook leuk: door de vertraging waren onze stoelen tijdens de nieuwe vlucht van Philadelphia naar Phoenix exit seats, dus konden we tijdens deze 5 uur durende vlucht lekker onderuitgezakt met gestrekte benen zitten :D

Op het vliegveld aangekomen hadden we binnen 5 minuten onze koffers (voordeel van een superklein vliegveld) en werden we door iemand van de campus opgehaald en voor de deur van onze Residence Hall afgezet.
We hadden niet echt een idee van onze kamer en waren dus maar op het ergste voorbereid, maar het viel opzich alles mee (zie foto’s). Best te doen voor 4 maanden.
De campus is echt groot. Om een idee te geven: er zijn 21 Residence Halls, een football stadion, 22 restaurants etc. en dan nog alle lesgebouwen.

Op het vliegveld hadden we al 2 leuke Nederlandse mensen leren kennen die hier de komende 4 maanden ook gaan studeren: Dirk-Pieter en Judith.
Na onze spullen een beetje te hebben uitgepakt zijn we samen met hun wat gaan eten en naar de Target gegaan. Target is een heel groot soort van warenhuis (soort Wal Mart), waar ze alles hebben. Dus daar hebben we wat leuke prulletjes (en ook best nuttige dingen) gekocht om onze kamer wat gezelliger te maken (zie foto).

Vandaag hebben we ons ingecheckt bij de International Office en daarna zijn we nog wat gaan shoppen. In de supermarkten waar we tot nu toe geweest zijn is het eten best duur, dus we hopen dat er ergens downtown nog een soort van Aldi is ofzo, anders wordt het nog een duur grapje. Alle non-food dingen zijn daarentegen weer helemaal niet duur, dus dat is wel weer te doen. Voor 10 dollar (6,80 euro) heb ik een prepaid telefoon gekocht.

Het is wel leuk om al die typisch Amerikaanse dingen te zien. Amerikaanse auto’s, Amerikaanse borden boven de weg, Amerikaanse wc’s, Amerikaanse wc doortrekhendels, Amerikaanse deurknoppen, Amerikaanse koelkasten, Amerikaanse restaurants (Taco Bell, Starbucks), en bovenal natuurlijk Amerikaanse mensen! Een meisje zegt tijdens het bellen in elke zin zo’n 3 keer ‘like’: “and I was like, bladiebla, like, bladiebla, like….”, en toen ik in de supermarkt liep zei een nerdy vakkenvuller tegen me: “Oh men, I love your bag, it’s awesome!”. :D

Nou, dat was het wel tot zover. Kun je nagaan hoe lang m’n verhalen worden als ik echt wat beleef :P

Voor komende week staan er een aantal introductie activiteiten op de agenda en krijgen we bergen informatie over de campus en omgeving etc. dus studeren zit er voorlopig nog niet in :D

Tot snel!
Liefs

• 18 Augustus 2008 - 04:27

Mam:

Nou, echt saai zal het niet worden denk ik! Wat is het nummer van je telefoon?? Het is hier trouwens al weer maandagochtend. Welterusten voor straks!!

Liefs, mam.

• 18 Augustus 2008 - 05:33

Mam:

Leuke foto's!!

• 18 Augustus 2008 - 06:49

Chris Kuut:

Hey Ilse je zit in het zelfde stadje als Jelmer Vonk. Die ook deze week is aangekomen

• 18 Augustus 2008 - 07:27

Mloes:

Heejj!

Het ziet er allemaal wel leuk uit! En ik geloof ook wel dat jullie je gaan vermaken daar! Haha! ;)

Liefs

• 18 Augustus 2008 - 08:57

Floor En Thijs:

Ilsepils! :D

Mmm.. ZIET ER GOED UIT! Ontzettend veel plezier de komende tijd en niet te bruin terug komen. :( :D

Ik ga nog even keiharrrd bijkomen van Lowlands, wat geweldig was! :D

Liefss

• 18 Augustus 2008 - 13:22

Vincent:

Handig, koelkast naast je bureau. Waarom staan die bedden zo hoog? voor de muizen?

Kus mij

• 18 Augustus 2008 - 15:14

Opa Herman:

Hallo Ilse,

Het is nu 18 augustus 17.00 uur Ik heb net je E-mail opgehaald.
    want ik had een paar dagen geen internetverbinding.
    Wat een leuke website, als ik zo je verhalen en foto's bekijk, dan wordt het aan het eind van de rit een dik boek, leuk hoor.
    Hier is alles o.k.
    groetjes van Oma en Opa.

• 18 Augustus 2008 - 15:57

Anna:

Ilseeeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Wat een leuk kamertje!! Leuke spulletjes al gekocht :P (Lees: troep) :D.. Gisteren terug gekomen van Lowlands, zo brak als een mongool.. 30 uur in totaal meloenen, anananassen, aarbeien, druiven, bananen en sinasappels gesneden!!! Echt, wat een draaaamaaaaaa.. Maar was gelukkig wel droog en best lekker weertje.. Heel veel plezier komende week!! Tot nu toe zou ik best met je willen ruilen! :D

Liefs Anna!

• 18 Augustus 2008 - 19:23

Marije:

Hey Ils!!

Ben blij dat je veilig bent aangekomen en het tot nu toe naar je zin hebt. Ik weet zeker dat het echt een supertijd gaat worden en ben benieuwd naar al je verhalen! Hier wordt je al gemist hoor, maar op deze manier blijven we iig wel op de hoogte. Have fun!!!

Dikke kus Marije

• 19 Augustus 2008 - 15:06

Mark:

hee zus :D

fijn dat je goed ben aangekomen het ziet er wel bruut uit allemaal,, waarom die hoogslapers? :P
    nouja heel veel plezier en mischien kom ik in november wel met pap en mam mee naar je toe. En vergeet je daar niet een leuk kado voor me te kopen want over aan maandje wordt ik 18 he! :D :D

liefs je broertje

• 19 Augustus 2008 - 19:24

Sandra En Marcel:

Hoi Ilse,
    Een goed begin is het halve werk! Mark vraagt zich af waarom die bedden zo hoog zijn? Kan je eindelijk ook eens onder je bed stofzuigen :)
    Hopelijk val je er niet uit :P
    Groetjes,
    Sandra en de rest

• 20 Augustus 2008 - 15:33

Karlijn:

Ilsje! Ziet er goed uit joh!
    Leukleuk!
    Geniet nog maar lekker, voor je straks flink moet studeren!
    Meid, we spreken elkaar!!

Dikke kuss!

• 25 Augustus 2008 - 07:57

Vincent:

ZO, heb ook me ticket naar USA geboekt. Van 17 tot 27 octobert zit ik bij Ilse in America. :D
    Kan niet wachte.

• 25 Augustus 2008 - 13:47

Luciën:

Heeej Ilsie,

Je rooster in nu bekend en m.i. heb jij straks een hoop tijd over. Kun je je website een beetje updaten. Nou doei en dikke kus

• 25 Augustus 2008 - 16:39

Dolf / Greet:

Hallo Ilse,
    Leuk om je verhaaltje over je vlucht en aankomst te lezen. Ook de gewone dingen zijn leuk om te lezen dus die ook blijven schrijven.
    Wij hopen dat je het vreselijk naar je zin zulkt hebben. Geniet ervan.

• 27 Augustus 2008 - 18:18

Marije Slippens:

Hoi Ilse,

Wat een belevenissen al zo aan het begin van deze reis. Ik hoorde van je moeder dat de introductiedagen voorbij zijn en dat het nu echt gaat gebeuren...de studie...

Heel veel plezier en succes om met je neus in de studieboeken te vallen!

Groetjes,
    Marije

• 27 Augustus 2008 - 18:53

Bart:

DirkPieter lijkt wel wat op Gijs...

• 07 September 2008 - 10:34

Opa En Oma:

Hallo lieve Ilse,

Bedankt voor je mooie anzichtkaart van Arizona. Wat fijn dat je het naar je zin hebt. Even langs komen zit er niet in,wij hebben natuurlijk de drukte van het voorbereiden van ons 50 jarig huwelijksfeest. Maarja Vincent en je moeder komt en voor je het weet ben je weer thuis.

Kussen van Opa en Oma