De scholen zijn weer begonnen! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu De scholen zijn weer begonnen! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ilse Slippens - WaarBenJij.nu

De scholen zijn weer begonnen!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Flagstaff

Afgelopen maandag was onze eerste les: Beverage Production & Service. Daar ga ik als het goed is alles leren over wijn, bier, likeuren, gedistilleerd en non-alcohol dranken. Dus het ziet ernaar uit dat dit leuke lessen worden. Voor de rest heb ik dit semester nog: Guest Service Management, Hospitality Law, Resort & Spa Management en Gaming & Casino Management (en ja, daar leer je echt Blackjack :D )
Het lijkt er tot nu toe wel op dat het niveau hier wat lager ligt dan in Nederland. Wat bij Beverage Production & Service hier het project voor het hele semester is, zou in Nederland gewoon een opdracht tussendoor kunnen zijn. Maarja, je hoort mij niet klagen!

De introductieweek vorige week was niet bijster interessant. We hadden elke dag van 1 of 2 informatie bijeenkomsten, en het meeste dat daar verteld werd hadden we al wel in 1 van de 100 folders en boekjes gelezen die we hebben gekregen toen we aankwamen.
Voor de rest hebben we lekker gerelaxt op onze kamer. Beetje computeren, Friends kijken, lezen (ja, dat doe je dan als je in Amerika bent :P). Ook hebben we onszelf helemaal kapot gereden op onze mooie glimmende nieuwe mountainbikes die we bij de Wal Mart hebben gekocht vorige week. Met onze conditie komt het de komende maanden wel goed gok ik. Pff, die heuvels zijn hier echt niet te doen (voor ons dan, met een conditie van 0,0)! Maaarrr, daarbij moet wel gezegd worden dat het ook deels door de hoogte komt. We zitten hier namelijk op zo'n 2700 meter, dus dan is lichamelijke inspanning nog zwaarder. Voordeel hiervan is wel dat als onze conditie hier over 4 maanden goed is, dan is 'ie thuis helemaal super!
Wat ook wel leuk was om te zien die week was dat op donderdag alle Amerikaanse studenten arriveerden. Waar het eerder die week overal nog rustig was op de campus stond nu vol met auto’s. File file en nog eens file, overal waar je keek reden auto’s. De studenten reden karren vol met troep de Residence Halls in (waar ze het allemaal laten is me een raadsel, misschien hebben die Amerikanen nog een geheime ruimte in hun kamer?).

Over raadsels gesproken: het weer is hier ook steeds weer een verrassing. ’s Ochtends is het altijd lekker zonnig en warm, en vaak trekt er rond een uur of 3 in de middag een heel duistere wolk over de stad en die laat me dan toch een zootje regen vallen! En ook nog wat onweer erbij voor de gezelligheid. Het is dus elke dag maar weer afwachten of de dag ook echt mooi blijft. Maar ach, anders gaan we lekker op ons kamertje Friends zitten kijken :P

Er zijn hier ongeveer tussen de 20 en 30 Nederlanders, best veel dus. Een heel stel ervan komt uit Breda, die kennen elkaar dus allemaal. De meeste mensen zijn wel aardig, en daar hebben we dan ook mee gebarbecued en zijn we mee uit eten geweest.
Nu is het zo dat het hier maandag 1 september Labour Day is, dus dan is iedereen vrij. Het plan was om dan met de hele groep een lang weekend weg te gaan, maar bijna alles in de nabije omgeving schijnt al volgeboekt te zijn, dus waarschijnlijk zit dat er niet in.
Niet getreurd; er staat ook een weekendje Las Vegas op de planning voor het eind van september! Hopelijk gaat dat dus wel door!

Vincent heeft ondertussen ook zijn ticket geboekt. Van 17 t/m 27 oktober komt hij hierheen! Ik kan nu al niet wachten (en heb ook stiekem al een aftelkalendertje in elkaar geknutseld :P )!

Nou, dat was het wel zo’n beetje! Zodra ik weer wat beleefd heb laat ik het weten!

Liefs, Ilse

• 27 Augustus 2008 - 23:22

Annie!:

He Ilseje!

Tot nu toe heb je nog niks te klagen over het weer in vergelijking met hier.. Tjonge jonge, wat dramatisch.. En dat noemt men dan zomer.. Jammer dat jullie niet meer weg kunnen 1 september, maar denk niet dat jullie je zullen vervelen zo te lezen.. :P.. Maandag de 1e moeten Marije en ik ook weer naar school.. Helaas.. Het was zo lekker die rust.. En de 1e ga ik ook lekker uit eten, omdat we dan 6jaar verkering hebben! :D Dus wanneer je Friends kijkt , leest, of aan het biken bent, denk dan maar even 1 minuutje aan Jan en An! :D Veel plezier aankomende week!
    Liefs mij!

• 28 Augustus 2008 - 08:20

Luciën:

Heej dochterlief,

Ik merk al dat je je draai al een beetje begin te vinden. Goed om te merken. Ja hier begint ook alles weer zijn normale gang weer te krijgen. (lees sleur, maar niets mis mee)Ja en wat betreft dat weer benijd ik je toch wel een beetje. Afijn tot msnse. Liefs

• 28 Augustus 2008 - 09:20

Floor:

Ils! :D

Yesyes, zelfs jij moet aan de bak! :D Goed om te weten, maakt mijn jaloezie iets beter te verdragen! ;)
    Hier alles perfect, mocht je dat willen weten! Gisteren te horen gekregen dat ik de kamer waar ik voor gehospiteerd heb gekregen heb!
    Echt een geweldige kamer, aan de gracht in een grachtenpandje met 4 (veel) oudere meiden! (Y)

HAVE FUNNN en ik hoor wel van je! :D

Kusje!

• 28 Augustus 2008 - 10:13

Rie:

Vetvetvetvet! :D

• 28 Augustus 2008 - 18:49

Opa Ge En Afra:

Wij hebben alle verhaaltjes gelezen.
    Jij weet je daar wel te vermaken.
    Geniet ervan,want dit komt niet meer terug.
    Groeten en tot.............opa `Gè en Afra.

• 29 Augustus 2008 - 09:06

Marije:

Klinkt goeeeeeeeeeeeeeeeed ils!! Ik denk dat ik maar niet meer die verhaaltjes van je ga lezen, anders boek ik zo ook een ticket!! Zie het helemaal voor me op die campus :D .. Zitten jij en Jelmer nou op dezelfde school trouwens?? Hier nog niet zoveel nieuws opzich, straks school, en klaarmaken voor de Flora :P .. Nou meis, kijk uit naar je volgende berichtje!! xxx

• 01 September 2008 - 20:30

Bart:

Ik had een berichtje geplaatst, maar toen ging de site offline oid.. Maargoed, nog een keer:

WICKED

:D

• 02 September 2008 - 20:56

Mam:

leuke foto's weer, had ik nog niet gezien. DVDtje voor 1 dollar, niet verkeerd.

groetjes, mam

• 03 September 2008 - 17:25

Karlijn:

Hee Ils!!
    Zo en nu eindelijk je verhaal gelezen.. Had het meeste net al van je gehoord natuurlijk, maar leuk om te lezen!
    Wat een leventje heb je zeg.. friends kijken/ computeren en afentoe eens naar school... Dat wil ik ook wel!

Nou een dikke kus van mij! En we gaan binnekort weer even skype;)

xxxx

• 03 September 2008 - 18:41

Sandra En Marcel:

Hoi Ilse,

Nog bedankt voor je kaart! Hij kwam precies op mijn verjaardag!

Groetjes Sandra

• 03 September 2008 - 19:07

Marije V:

Hey Ils!

Klinkt echt leuk allemaal. Naar Vegas, toe maar..Ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor. ;) Hier is het rustig op het eiland. Doordeweeks lekker aan het werk en ben me aan het voorbereiden op de Flora dit weekend. Heb er veel zin in, dus hoop dat het gezellig wordt. :) Veel plezier daar en ik wacht je volgende update af!

Kus Marije

• 05 September 2008 - 17:42

Vincent:

Hoi Ils,
    Net twee dagen cursus achter de rug. Was zeer boeiend. Weer hier is ook regen. Zie je snel op de wabcam.
    Kus mij

• 07 September 2008 - 18:26

Bianca:

Hello Meiden!

Jullie hebben the USA wel ontdenkt of niet zeg! Chick kan haar lol op met overal een MacDonalds om de hoek! Wat goed van jullie zeg, al dat fietsen! Marloes en ik gaan lekker met busje want onze campus en school liggen met de bus al 45min uit elkaar! Dus fietsen wordt een beetje teveel van het goede!

Nog heel errug veel plezier daar!

XXX